Röviden úgy lehetne jellemezni a hazai járműpiacot, hogy minden kategória masszívan fejlődött, leszámítva a korábban állami támogatások miatt kapós furgonokat. Több mint 110 ezer személyautó talált gazdára az első három negyedévben, bár ez nem is meglepő - már év elején ilyen mennyiségre számítottak a kereskedők.

magyar-motorpiac-2019-elso-harom-negyedev-23326
Csak nem akar felpörögni az elektromos autók forgalma... Az évenkénti 100%-os növekedés remekül hangzik, de a valóságban eladott havi 100-200 darab autó egyszerűen elenyésző a havi tízezer darab hagyományos négykerekű mellett

Kettősség jellemzi a magyar motorpiacot, mert bár a fejlődés aligha megkérdőjelezhető, még mindig messze járunk a kétezres évek - hitelekkel mesterségesen felduzzasztott - forgalmától. Akárhogy is, idén már 3572 új nagymotorra került magyar rendszám, amire már tíz éve (!) nem volt példa itthon. A szezon meglepetése egyértelműen a 150-esnél nagyobb robogók előretörése: a számok alapján egyre többen váltanak a korábbi 125-ösökről Honda SH300-ra, Forzára, Vespa GTS-re vagy BMW C 400-ra

magyar-motorpiac-2019-elso-harom-negyedev-23325
Továbbra is csekély az újonnan vásárolt sportmotorok és chopperek száma, viszont túraenduróból, csupaszmotorból és nagyrobogóból egyre több fogy

Nemcsak az új, hanem a használtmotorok is kapósak, viszont itt egyértelműen a nakedek vezetik az eladási listát: gyakorlatilag annyit importáltunk a csupaszmotorokból, mint a második nagyrobogókból és a harmadik túraendurókból összesen. Az is feltűnő, hogy az új vasak között sereghajtó chopperek, cruiserek itt már a negyedik helyre zárkóztak fel, megelőzve a túragépeket és a sportmotorokat.