Bár a nyáron még úgy tűnt, hogy komoly visszaesés jöhet az európai motorpiacon, mára kiderült, hogy Magyarországon pont fordítva történt – a 4737 darabos mennyiséggel már most túlszárnyaltuk a 2021-es és a korábbi eredményeket. Mi több, idén olyan sok új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, hogy ezzel 14-15 év után most először kúszhat ötezer darab fölé az összmennyiség.

magyar-motorpiac-2022-november
Továbbra sincs ellenfele a három nagyágyúnak. A legkedveltebb géposztályokban ezúttal is az R 1250 GS, a PCX125 és a Yamaha XMAX 300 áll az élen

Ami a márkák, géposztályok és modellek versenyét illeti, az egyetlen komoly változás, hogy ismét a csúcsra törnek a túraendurók, és már csak egy hajszálon múlik, hogy visszavegyék az első helyet az idén élre állt csupaszmotoroktól. A legnépszerűbb motorkerékpár-típus továbbra is a BMW R 1250 GS, míg a legkelendőbb rendszámos robogó a Honda PCX125.

magyar-motorpiac-2022-november
Utoljára 2008-ban volt ötezer darab felett az egy év alatt eladott, új, rendszámos motorkerékpárok mennyisége. Tegyük hozzá, hogy a kétezres években főként a kedvezőnek tűnő, de változó kamatozású, önerő nélküli hitelek pörgették fel az eladásokat – utána meg a használtmotorpiacot...

Meglepő, hogy a nyersanyaghiány és a viszonylag hosszú várólisták dacára idén csak két olyan hónap volt, amikor kevesebb új motort vettek, mint az elmúlt években (június, augusztus), összességében pedig már most több gép talált gazdára, mint 2008 óta bármelyik teljes szezonban.

magyar-motorpiac-2022-november
Nem véletlen, hogy ekkora a kereslet a motorkerékpárok iránt. Mint a KAV-tól megtudtuk, évente 15-20 ezren szereznek motoros jogosítványt Magyarországon, ezzel szemben az új és használt importmotorok mennyisége csak 14-15 ezer darabra tehető, vagyis folyamatos nő az igény a külföldről behozott gépekre

Egyértelmű, hogy az idei szezon nyertesei az elektromos motorok, ezek forgalma ugyanis 170%-kal nőtt 2021-gyel összevetve, míg a kaland- és sportmotorok, valamint ATV-k iránti kereslet kismértékben csökkent.