Idén az augusztus volt az egyetlen hónap, amikor kevesebb új nagymotor talált gazdára Magyarországon, mint az elmúlt esztendőkben. A visszaesés nem nagy, de azért érezhető – alig négyszáz jármű a korábbi 420-440 helyett.

magyar-motorpiac-2022-szeptember
 Itthon egyre többen választják a nakedeket, valamint a rendszámos robogókat

Az viszont tagadhatatlan, hogy az utóbbi évtizedben nem volt egy olyan erős szezonja sem a motorkereskedőknek, mint az idei. Augusztus végéig ugyanis 4048 új motorkerékpárt vásároltunk, azaz nagyjából annyit, mint 2019-ben az egész év során, és akkor még nem beszéltünk a 2010-2018 közötti időszakról, amikor csupán 2-3 ezer darabra rúgott az éves mennyiség.

magyar-motorpiac-2022-szeptember
Még csak nyolc hónap telt el, de már több mint négyezer új nagymotort helyeztek forgalomba Magyarországon

– A géposztályok versenyében továbbra is a 125-ösnél nagyobb csupaszmotorok viszik a prímet, nyomukban a túraendurókat, kalandmotorokat és crossovereket tömörítő „On-Off” kategóriával –  derült ki a Datahouse összesítéséből. A harmadik-negyedik helyen sorakoznak a 125-ös és az annál nagyobb robogók, s figyelemre méltó, hogy ez a két géposztály, azaz a rendszámos robeszok teszik ki a hazai eladások negyedét.

magyar-motorpiac-2022-szeptember
Ami a márkákat illeti, továbbra is a Honda, a BMW és a Yamaha uralja a képzeletbeli dobogót. A trió előnye olyan komoly, hogy ez a három gyártó adja el a hazai új motorok felét

Az egyes típusok népszerűségi listáját továbbra is a BMW R 1250 GS vezeti, ráadásul magabiztos előnnyel, az A1-es kategóriában a Honda PCX125, míg a 125-ösnél nagyobb robogók között a Yamaha XMAX 300 a favorit.