Nem kis dolog, hogy magyar gazdája lesz a gépnek, főként, hogy csak nagyritkán bukkannak fel eladó példányok, és az árveréseket figyelve ezek jellemzően 20-25 millió forintért cserélnek gazdát.

Magyarországra kerül a 322 darab Honda NR750 egyike

Kevesen tudják, hogy az NR modellcsalád története még a hetvenes években indult, amikor bevetették az NR500-as versenymotort a GP-n. Innen a típusnév is – NR, azaz New Racing. Legközelebb a kilencvenes években tűnt fel az NR név, mégpedig a 750-es változaton. Érdekesség, hogy hibásan nevezzük NR750-nek a modellt, ugyanis Honda NR néven született, és a köznyelv tette hozzá a 750-es jelzőt az összlökettérfogatra utalva. Az sem köztudott, hogy bár a többség úgy hívja az NR-t, hogy az „ováldugattyús” Honda, eredetileg az NR500 volt ováldugattyúsként aposztrofált modell, azaz egyenes oldalú dugattyúkkal felszerelt, míg a 750-es dugattyúinak oldalfala ívelt.

magyarorszagra-kerul-az-egyik-honda-nr750-28674
Az NR500 (balra) egyenes oldalú és az NR750 ívelt dugattyúja

Miért került ismét reflektorfénybe került a motor? Nos, az Iconic Motorbikes friss bejegyzése szerint eladtak egyet a mindössze 322 példányból – vagy amennyivel kevesebb van már belőle –, és ezt bizony egy magyar motoros vette meg!

Kíváncsian várjuk, hogy viszontlátjuk-e a gépet az utakon, netán valamelyik múzeumban, mindenesetre nagy szó, hogy ilyen impozáns géppel gazdagodik a hazai járműpark.