Mivel ilyen sebességnél a légellenállás a legnagyobb „ellenség”, a Voxan elképesztően aerodinamikus burkolatot kapott.

max-biaggi-es-a-voxan-25901
A tervezők megvalósították a lehető legideálisabb formatervet, így a motor szinte cseppalakú lett

A váz és a felfüggesztés tervezésekor azt szerették volna elérni, hogy minél alacsonyabbra kerüljön a súlypont, ezzel stabilabbá váljon a motor – nem véletlen, hogy a pilóta is inkább benne, mintsem rajta ül.

Miért nincs első fék Biaggi motorján?

„Több okból nincs első fék" - mondta Franck Baldet, a Voxan műszaki igazgatója. „Először is nagy sebességnél aerodinamikai szempontból jobb, ha nincsenek fent tárcsák és nyergek, ráadásul a sósivatagban szinte végtelen hely áll rendelkezésre a megálláshoz – nem kell kapkodnunk. Végül, ami a legfontosabb: a 300 felett befékezett első kerék a csekély tapadású talajon instabillá tenné a motort. Nem használunk fékezőernyőt, de a motoros bal kézzel a hátsó nyerget foghatja munkára, míg jobbal a motorfék mértékét szabályozza – mesélte Baldet.

max-biaggi-es-a-voxan-25902
A pilótát méretpontosan öleli körbe a szénszálas borítás, mely egy szárazjégtartályt is magában foglal, mely az erőforrás hűtéséért felel

Az elképesztő, cseppalakú elektromos motor egy 1470 cellás, 140 kilogrammos, 15,9 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, míg erőforrásának csúcsteljesítménye 317 kW. Hogy az abroncsok is bírják a gyűrődést, 350 km/h-ig helytálló Michelin Power RS+ került a felnikre, mely egyébként annak köszönhető, hogy a FIM előírásai szerint csak homologizált, megvásárolható, barázdált köpenyeket használhat Biaggi a csúcskísérlethez. A Voxan és a Michelin biztosra akart menni, így egy repülőgépabroncs-próbapadon letesztelte a Pilot RS+ gumit, mely 450 km/óráig bírta a strapát, szóval biztosan nem ez lesz a leggyengébb láncszem a történetben.