Ezt is megértük. A Honda a napokban jelentett be, hogy sikeresen kifejlesztette a motorba építhető air-bag-et.

Az új rendszer, mely a frontális ütközésnél csökkenti a sérülések mértékét, 2006 tavaszától lesz rendelhető a Gold Winghez, egyelőre Amerikában.

Három fő részből áll a komplett rendszer: a légzsákot és a pumpát tartalmazó egységből, egy ütközés detektorból és a számításokat végző ECU-ból. Ha frontálisan ütközünk, az első villákra szerelt szenzorok elküldik az adatokat az ECU-nak, ami kiszámítja, hogy szükséges-e felfújni a légzsákot. Ha olyan mértékű az ütközés az ECU egy jelet küld a pumpának, ami felfújja a légzsákot, az pedig elnyeli az előre irányuló energiát, s csökkenti a vezető sebességét.

Az ütközés pillanatától számított 6 századmásodperc múlva, a légzsák kinyílik.

Kapcsolódó anyagok:

Motoros baleseti statisztikák