Köztudott, hogy 2020. január elsején életbe lépett a korábbinál szigorúbb, Euro5-ös környezetvédelmi norma, amit minden Európában forgalmazott nagymotornak teljesítenie kell. Röviden úgy lehetne összefoglalni az új szabályozás lényegét, hogy jelentősen csökkent a szénmonoxid-kibocsátás maximális mértéke, emellett legalább 40%-kal mérsékelni kell a motorkerékpárok teljes szénhidrogén-kibocsátását. Továbbá az Euro5-ös minősítés megköveteli a részecskeszám (PM) felső határértékének betartását, sőt kötelező a kopogásos égés ellenőrzése is, hiszen nagymértékben növeli az erőforrás károsanyag-kibocsátását.

megjelenik-a-2021-esyamaha-mt09-27462
114 helyett 120 lovas teljesítmény és 847-ről 890 köbcentire nőtt összlökettérfogat jellemzi az új MT-t, már ha igazak pletykák

Ezt legtöbbször a vezérlés módosításával (pl. BMW Shiftcam) vagy nagyobb összlökettérfogattal (Honda Africa Twin Adventure) érik el a gyártók, de nemrég felmerült a feltöltő bevetése is a Honda sorkettes, HRC-technikán alapuló erőforrása kapcsán.

A pletykák szerint a Yamaha a hengerűrtartalom növelésére voksolt, így a korábbi 847 helyett 890 és 900 köbcenti közötti sorhármassal dobja piacra az új MT-09-et. Az első kisfilm máris megjelent a modellről, bár ahhoz képest igencsak titokzatosak a japán sajtósok, hogy egy héten belül minden részlet kiderül az újdonságról. Mindenesetre a „New Power from the Darkness” szlogen arra utal, hogy nemcsak tisztább üzemű, hanem erősebb is lesz az új MT-09, melyet október végén hivatalosan is bemutatnak, s a pletykák szerint az MT-10-ből is új változat érkezhet a következő hetekben.