Megjött minden idők legnagyobb BMW boxere
Az erő vele van
Ez egy teljesen új fejlesztésű, kéthengeres boxer, ami először a BMW Motorrad két prototípusánál, a Concept R 18-nél és a Concept R 18 /2-nél bukkant fel, mi több a márka támogatásával megalkotott „The Departed” és „Birdcage” tanulmánymodellekbe is ezt építették be.
Nem készült még motorkerékpár ennél nagyobb boxerrel
Érdekessége továbbá, hogy az 1802 köbcentis, 107,1 mm furatú és 100 mm löketű kéthengeres rekorder a maga nemében, tekintettel arra, hogy korábban nem építettek ekkora boxert sorozatgyártású kétkerekűbe. Ráadásul igen kellemes karakterű blokkról beszélünk, merthogy a 91 LE-s (67 kW) csúcsteljesítmény 4750-es fordulatnál jelentkezik, 158 Nm-es legnagyobb nyomatékát pedig már háromezernél leadja. Sőt, a nyomaték zöme 2000 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll, nem mellesleg a nagy tömegű lendkeréknek hála példásan sima járással büszkélkedhet. Azt se feledjük, hogy a levegő/olaj hűtéses, széles hűtőbordás hengerekkel és hengerfejekkel ellátott erőforrás - a sebességváltóval és a szívórendszerrel együtt - mindössze 110,8 kilót nyom. Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a márka klasszikus, léghűtéses boxermotorjaival szemben az edzett, temperált acélból kovácsolt főtengely középső részén is elhelyeztek egy csapágyat, így elejét tudták venni a főtengely nemkívánatos rezgéseinek. A kenésért és a hűtésért felelős olaj szállításáról kétlépcsős, lánchajtású, a főtengely által hajtott olajpumpa gondoskodik. Bárhogy is, a „Big Boxert” négy szeleppel, dupla gyertyás gyújtással, optimális formájú égéstérrel, szívócső-befecskendezéssel, valamint BMS-O motorvezérléssel vértezték fel, mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy a kéthengeres nyomatékos, egyszersmind kedvező fogyasztású legyen - a gyártó által ígért vegyes fogyasztás 5,6 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 129 g/km. Túl azon, hogy a hengerenként két szívó- és két kipufogószelepet villás kiképzésű szelephimba-párok mozgatják, a szelephézag-állítás sem hidraulikus, hanem – a klasszikus, hosszú évtizedeken át gyártott léghűtéses, kétszelepes BMW boxerekkel egyezően – anyákkal történik. Az acélból készült szelepek tárcsaátmérője szívóoldalon 41,2, kipufogóoldalon 35 mm, a szelepek nyitási szöge szívóoldalon 21, kipufogóoldalon pedig 24 fok.A tengernyi nyomatékot egytárcsás, száraz, önbeálló csúszókuplung továbbítja a hatfokozatú sebességváltóhoz, melyhez felárért hátrameneti fokozatot is rendelhet majd a vevő.
Arról egyelőre nincs hírünk, hogy mikor készül el az új erőforrással felszerelt első szériamotor, de a pletykák alapján nyár elején, közepén várható az újdonság.