· 2020. február 13. 83

Megszűnik a GSX-R1000 európai árusítása

Viszlát, Gixxer!

Burgman 650, ZZR1400, FJR1300 és GSX-R1000. Hogy mi a közös a négy - egyébként igencsak különböző - motorban? Nos, jövőre már hiába keressük őket a szalonokban.
Néhány napja számoltunk be róla, hogy a Suzuki gyakorlatilag kivonul a nagyrobogók piacáról, miután nyugdíjazza a 400-ason kívül az összes Európában elérhető Burgman modellt. Miként sejthető volt, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt nem árulják tovább a közkedvelt robogókat, ám ezzel nincs vége a „szanálásnak” - sajnos a GSX-R1000 is áldozatul esett az Euro5-nek.
{{articleGallery[24593].caption}}
Személyesen a Suzuki France értékesítési igazgatója, Guillaume Vuillardot erősítette meg a Moto Stationnak, hogy olyan elképesztő költség lenne egy-egy modellt - teljesítményveszteség nélkül - továbbfejleszteni Euro4-ről Euro5-re, hogy az egyszerűen nem térülne meg, ezért döntöttek a GSX-R kispadra küldése mellett. Önmagában is szomorú a 36 éve (!) megjelent GSX-R család legszebb ékkövének eltűnése, ám felvet még egy fajsúlyos kérdést. Ha az olyan legendák, mint az FJR, a GSX-R és a ZZR süllyesztőbe kerülnek az Euro5 miatt, akkor hány hasonló kaliberű géptől kell még búcsúznunk? Nos, legkésőbb az őszi EICMA-n választ kapunk a kérdésre, ahol valószínűleg eddig nem látott modellek próbálnak majd helyébe lépni az egykori ikonoknak.