Néhány napja számoltunk be róla, hogy a Suzuki gyakorlatilag kivonul a nagyrobogók piacáról, miután nyugdíjazza a 400-ason kívül az összes Európában elérhető Burgman modellt. Miként sejthető volt, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt nem árulják tovább a közkedvelt robogókat, ám ezzel nincs vége a „szanálásnak” - sajnos a GSX-R1000 is áldozatul esett az Euro5-nek.

megszunik-a-gsx-r-1000-arusitasa-24593
Egyszerűen túl drága lett volna úgy átalakítani, hogy beleférjen az Euro5 előírásaiba, ezért inkább megszüntetik a GSX-R1000 európai forgalmazását. Persze ettől még gyártják a modellt, csak nem nekünk...

Személyesen a Suzuki France értékesítési igazgatója, Guillaume Vuillardot erősítette meg a Moto Stationnak, hogy olyan elképesztő költség lenne egy-egy modellt - teljesítményveszteség nélkül - továbbfejleszteni Euro4-ről Euro5-re, hogy az egyszerűen nem térülne meg, ezért döntöttek a GSX-R kispadra küldése mellett. Önmagában is szomorú a 36 éve (!) megjelent GSX-R család legszebb ékkövének eltűnése, ám felvet még egy fajsúlyos kérdést. Ha az olyan legendák, mint az FJR, a GSX-R és a ZZR süllyesztőbe kerülnek az Euro5 miatt, akkor hány hasonló kaliberű géptől kell még búcsúznunk? Nos, legkésőbb az őszi EICMA-n választ kapunk a kérdésre, ahol valószínűleg eddig nem látott modellek próbálnak majd helyébe lépni az egykori ikonoknak.