· Képek: ExtremePowersportssa.com · 2020. február 10. 15

Búcsúzik a Suzuki Burgman-család

Élt 22 évet...

Noha a Burgman név szinte egybeforrt a nagyrobogózással, idén gyakorlatilag eltűnnek a Suzuki robogói az európai kínálatból - négyből csak egy modell marad.
Még 1998-ban kezdődött a modellcsalád története a 250-es és 400-as változattal, s fénykorában nyolc különböző típus tartozott ide, beleértve a minden földi jótól roskadozó Burgman 650 Executive-ot. Mi több, ez adta a műszaki alapot a rendhagyó hidrogéncellás járműnek is, ami többször felbukkant tanulmányként, ám a sorozatgyártásig sajnos nem jutott el.
{{articleGallery[24574].caption}}
Hiába volt népszerű a tulajdonosok között csak „Burgonyaként” emlegetett, kényelmes robogó, az utóbbi időben nem tolongtak érte a vevők, ami főként abból fakadt, hogy a japán és európai gyártók komoly offenzívát indítottak a nagyrobogók piacán.

Búcsúzik a Suzuki Burgman család

Így aztán tavaly egy Suzuki sem jutott a legjobb ötbe Magyarországon a nagyrobogók eladási versenyében - a legkedveltebb, 200-as hatodikként zárt, míg 650-es névrokona csupán 11. helyen végzett szerény, 19 darabos mennyiséggel, miközben az éllovasokból több mint száz darab fogyott. Valószínűleg ez is hozzájárult, hogy nem fejlesztik tovább a modellcsaládot, sőt beszüntetik az árusítását, legalább is erről nyilatkozott Guillaume Vuillardot, a Suzuki France kereskedelmi igazgatója. Az interjúban megerősítette, hogy 2021-ben már nem lesz forgalomban a 125-ös, 200-as és 650-es változat, egyedül a négyszázast tartják meg az európai piacon. Kíváncsian várjuk, hogy a négykilósra összpontosító Suzuki előrukkol-e valamilyen forradalmi újítással az egyetlen megmaradt Burgman kapcsán, melynek olyan népszerű kihívókkal kell megküzdenie, mint a legendásan tartós Honda SH300i, a Forza 300, a BMW C 400 X és GT, valamint a Yamaha X-MAX 400.