A 2016-ban bemutatott CRF1000L típus nagy sikerrel vitte tovább elődei szellemiségét, nem véletlen, hogy világszerte 87 ezer példányt adtak el belőle. A most leleplezett újdonságot látva nem lennénk meglepve, ha a számos újdonságot hozó 2020-as Africa Twin még ezt a nagyszerű eredményt is túlszárnyalná.

Leleplezték a Honda új kalandmotorját

A Honda CRF1100L első ránézésre is valódi ralimotornak tűnik - karcsúbb, kisebb és 5 kg-mal könnyebb lett, miközben legnagyobb forgatónyomatéka 6, csúcsteljesítménye pedig 7 százalékkal nőtt, sorkettese pedig a teljes fordulatszám-tartományban erősebbé vált. Dacára annak, hogy az összlökettérfogatot 998-ról 1084 köbcentire nőtt, a CRF1100L Africa Twin károsanyag-kibocsátása mérséklődött, gond nélkül teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi norma előírásait.

minden-kiderult-az-africa-twinrol-23250
Karcsúbbá vált a segédváz és a hátsó traktus, valamint a nyereg is - ez utóbbi 40 mm-rel lett keskenyebb, ezáltal az alacsonyabb pilóták lába is könnyen talajt érhet az Africa Twinről.

A japán mérnökök teljesen áttervezték vázat, az új, csavarkötéssel rögzített, alumínium segédváz és a CRF450R krosszmotor alumínium lengővillájára épülő hátsó felfüggesztés is említésre méltó újítás. Fontos változás, hogy immáron hattengelyes inerciaérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) segíti a továbbfejlesztett, hétfokozatú kipörgésgátlót (HSTC), a – háromállású, off-road üzemmódot is felkínáló – kanyar-ABS, az első (Wheelie Control) és a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszer (Rear Lift Control), valamint a DCT vezérlését.

minden-kiderult-az-africa-twinrol-23251
Nem hétköznapi megoldás, hogy a félszáraz olajteknőnek köszönhetően alacsonyabbá vált az erőforrás, és további előny, hogy az olajszivattyú magában a teknőben kapott helyet, így nincs szükség bonyolult csőhálózatra a kenési rendszerben

Sőt, mostantól nemcsak a korábbi teljesítményszabályozó üzemmódok, azaz URBAN (város), TOUR (túra) és GRAVEL (murva) közül választhat a motoros, hanem OFF-ROAD beállítás is segíti a terepezést.

Itt az Adventure Sports is!Megszokott már a kalandmotoroknál, hogy az alapváltozaton túl egy terepezéshez ideálisabb kivitellel is megjelennek a gyártók. Nos, a Honda máris előrukkolt az Africa Twin Adventure Sports modellel, mely kiváló időjárás-védelmet nyújtó módosított idomzatával és az öt helyzetben rögzíthető légterelőjének köszönhetően jól megkülönböztethető testvérétől.

minden-kiderult-az-africa-twinrol-23252
Kanyarvilágítás funkcióval kiegészített nappali menetfény segíti a motorost, miként alapfelszerelés a sebességrögzítő, a fűthető markolat és a 12 V-os aljzat is
Mi több, a túraalkalmasságát az extraként kapható, elektronikusan szabályozható SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) felfüggesztés fokozza, az alacsonyabb pilótáknak pedig jó hír, hogy már 825 millis ülésmagassággal is elérhető a modell.
minden-kiderult-az-africa-twinrol-23255

Változtattak üléshelyzeten is, ráadásul a magasabb kormánnyal és keskenyebb nyereggel még egyszerűbb állva vezetni az Africa Twint. Meg kell említenünk a színes, 6,5”-os képátlójú érintőképernyővel kialakított Multiinformációs Kijelzőt (Multi Information Display), ami Bluetooth®-kapcsolattal, valamint Apple CarPlay® alkalmazással könnyíti meg az okostelefonok társítását.