A Honda japán mérnökgyakornokai azt a feladatot kapták, hogy gyakorlóműhelyükben készítsenek pár replikát a cég leghíresebb motorkerékpárjai alapján. A projektet a helyiek úgy nevezik 模 刻, ezt a modellezés vagy szobrászat művészetének lehetne lefordítani. Maga az ötlet a buddhistáktól származik, akik hasonló foglalatosságot adnak a fiatal szerzeteseknek, hogy a kis Buddha szobrok kifaragása által memorizálhassák annak minden egyes apró részletét.

mini-honda-japan-17036

A projekt során ugyanazokat a módszereket és munkafázisokat alkalmazták, amiket egy igazi motor építésénél
Ugyanezen megfontolásból készültek el a kis kétkerekűek, amiket egy Delta minimotor alapjára építettek a fiatalok. A feladat nehezebb volt, mint gondolták, hiszen különböző formájú, nagyságú és kerékméretű típusokról van szó, így jó előre kellett tervezniük, mérni, s papírra vetni a részleteket – akárcsak egy valódi motorkerékpár építésénél –, hogy azok méretarányai tökéletesen stimmeljenek. Az alábbi modellek öltöttek formát a program során: RC143 (1961), RCB1000 (1976), NR500 (1979), NSR500 (1989), NR (1989), NSR250R (1990), VFR800P (1998), GL1800 Gold Wing (2001), RC212V (2007), CBR1000RR (2008), melyeket kapcsolódó galériánkban is megcsodálhattok.