A gyár "2012-es modell" jelzéssel látta a Monster legújabb kiadását, de ha igazak a hírek, akkor már nyár elején megérkeznek a szalonokba a még erősebbé és gyorsabbá varázsolt 1100-as gépek.

monster-evo

Legfeltűnőbb különbség az új kipufogórendszer, mely a látványon túl a hatalmas nyomatékért is felel: a hatezres fordulaton jelentkező 105 Nm több, mint amire egy csupasz gép nyergében az utcán bármikor is szükségünk lehet, az adat hallatán az elsőre szerénynek tűnő, száz lóerős teljesítmény szinte mellékesnek hat...

monster-evo

Hogy az óriási erő a 169 kilogrammos tömeggel párosulva ne okozzon meglepetést, a Ducati saját fejlesztésű DSP rendszere felügyeli a pilóta mozdulatait: a hárombetűs fantázianév egy személyre szabható blokkolás- és kipörgésgátlóból álló csomagot rejt, mellyel több fokozatban szabályozhatjuk, hogy gázadáskor mennyire engedje kipörögni a hátsó kereket a Ducati elektronikája.

monster-evo

A 43mm-es Marzocchi teleszkóp és a Brembo radiális fékei méltó alkatrészek a talján vason, a hátsó Sachs rugóstag szintén a kategória egyik legjobbja. Hogy a kényelemre se lehessen panasza a leendő vevőknek, a kormányt magasabbra és hátrébb szerelték, így már lassú, városi tempónál sem terheli túlzottan a csuklót a nagy Monster.

Az új Evo nem csak minőségében, de árában is a csupasz kategória csúcsát képviseli: a jelenlegi 1100S ABS közel ötmillió forintos vételárát látva valószínűsíthetjük, hogy az 1100 Evo is dupla annyiba fog kerülni, mint távol-keleti ellenfelei, de afelől sem lehet kétségünk, hogy egyedülálló élményt fog nyújtani a vezetése.