A magyar motorsport történetének egyik legemlékezetesebb pillanata volt, amikor Kurucz György és Reisz János 1956-ban a franciaországi Monthlery pályán rendezett 24 órás Bol d'Or futamon kategóriagyőzelmet szerzett egy 250-es Pannónia nyergében. Ez elképesztő fegyvertény volt, sőt ma is az, hiszen napjainkban valószínűleg még nehezebb lenne hazai felkészítésű motorral diadalmaskodni a legendás Bol d'Oron. Persze mindig akad néhány elszánt sportember, aki szerint nincs lehetetlen...

Magyar csapat Le Mans-ban?

Horváth László nagy fába vágta a fejszéjét: eltökélte, hogy 2024-ben a Bol d'Or 24 órás versenyen, 2025-ben pedig a teljes Endurance-világbajnokságon (LeMans, Spa Francorchamp, Suzuka és Bol’d Or) indít egy tisztán magyar csapatot. Mi több, a szakmai stáb már össze is állt, és az alakulat eltökélt célja, hogy hazai versenyzőkkel, mérnökökkel, szerelőkkel, valamint kizárólag magyar támogatókkal lépjen pályára.

A cspattagok felvették a kapcsolatot a BMW Magyarország képviselőivel, akik – a részletek átbeszélése után – egyetértettek abban, hogy milyen hatalmas dolog lenne a magyar Moto-Jungle Racing részvétele a Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint a szintén 24 órás Bol’d Or-on.

Utóbbi már csak azért is szenzáció lenne, mert 52 évvel az utolsó, 1972-es indulást követően újra magyar alakulat állhatna a rajtvonalon. Ez már csak azért is nagy szó lenne, mert a versenyeket a 200 millió nézőt jegyző Eurosport tévécsatorna közvetíti élőben a világ 208 országában.

Megvan a Moto-Jungle Racing versenymotorja

A cél elérése érdekében együttműködési megállapodást kötöttek a BMW Magyarországgal, és immáron tény, hogy pilótáik a bajor vállalat támogatásával, M 1000 RR-rel indulnak a versenyeken:

moto-jungle-racing-le-mans-ban
A Moto-Jungle Racing BMW M 1000 RR versenymotorjának látványterve

Miként elmondták, közösen dolgoznak azért, hogy a Moto-Jungle Racing minden magyar számára a „Mi csapatunk” legyen, pont úgy, mint a vízilabda- vagy a labdarúgó-válogatott. Hozzátették, hogy bár hivatalosan még meg sem alakult az istálló, de már komoly médiaérdeklődés mutatkozik iránta. Mi több, szerveződnek a különböző motoros körök is, hogy a versenyeken a hazai szurkolók azonos helyre vegyenek jegyet, így kialakítva a magyar lelátót a legendás EWC-futamon.