A MotoGP tegnapi összecsapását akár egy szívszanatóriumban is leadhatták volna, olyannyira izgalommentes, szokatlanul eseménytelen volt a verseny.

motogp-austin-2021

Az elején persze még ment az adok-kapok, ám egy-két kör alatt kialakultak az erőviszonyok, és néhány helycserét leszámítva jórészt tisztes távolságból követték egymást a pilóták. Marquez győzelme és Quartararo második helye egy pillanatig sem forgott veszélyben, s a dobogó alsó fokáért folyó küzdelem sem a pályán dőlt el.

motogp-austin-2021
Legendák egymás között

A harmadik helyen haladó Martin ugyanis egy pályaelhagyás miatt hosszúkörös büntetést kapott, ezzel két helyet veszített, és márkatársa, Bagnaia örökölte meg tőle a pódium alsó fokát. Az edzések és a futam részletes eredményeit itt találjátok.

motogp-austin-2021
Újra a régi Marquezt láthattuk Austinban...

Mivel Quartararo mögött végzett a ducatis, egyre messzebb kerül Bagnaiától a vb-cím, sőt az is előfordulhat, hogy három hét múlva, Misanóban már bajnokká avatják a francia yamahást.

Hihetetlen bukást úszott meg Acosta

Annál izgalmasabb volt a Moto3-verseny, ami ráadásul igencsak szokatlan módon zárult. Bukások miatt kétszer is megszakították a futamot, ám a második ilyen szünet után úgy döntöttek a rendezők, hogy nemes egyszerűséggel végeredményt hirdetnek, mégpedig nem az aktuális, hanem a korábbi, első megszakítás előtti végeredmény alapján.

Noha nem érték el a táv kétharmadát, teljes pontszámot kaptak a pilóták, és Izan Guevara lett az első, aki egyébként a központi rugóstag hibája miatt nem is fejezte be a második, újraindított összecsapást... A futamot egyébként Öncü manővere és az abból következő bukás miatt állították le másodszor, s ebben érintett volt a vétlen Acosta is, aki csodával határos módon saját lábán jött le a pályáról, pedig vagy kétszázas tempóval repült át a földön fekvő motoron és csapódott a pálya melletti korlátnak.

motogp-austin-2021

A tegnapi baleset újabb figyelmeztető jel volt a rendezőknek, hogy a kiskategóriában túl gyakoriak az ilyen ütközések és sajnos a tragédiák is: idén már három fiatal veszítette életét a pályákon. Persze versenybíró és rendező legyen a talpán, aki megoldást talál arra, hogy lehet megzabolázni a világ leggyorsabb ifjú pilótáit, akik vagy harmincan küzdenek azért, hogy a Moto3 legjobbjai legyenek...