Korábban már hírt adtunk róla, hogy a Ducati csapata valószínűleg a CRT-t váltó Open kategóriában vág neki az idei világbajnokságnak. Ez azért rendhagyó, mert így gyári géppel, csupán a motorvezérlő (ECU) kicserélésével válthatnak kategóriát, s indulhatnak az eleve Open kiírás szerint tervezett gépek ellen.

ducati motogp factory 2
A Ducati harmadikként zárt Sepangban, messze megelőzve a gyári motoron ülő Lorenzót

Ezért aztán Carlo Ezpeleta a következő nyilatkozatot tette: engedélyezik, hogy a bolognai alakulat a hagyományos szabályok szerint vegyen részt a küzdelmekben, azaz 24 liter üzemanyaggal vágjon neki a futamoknak, puhább keverékű abroncsot használjon, és legfeljebb tizenkét erőforrást használjon el egy szezonban. Ugyanakkor hozzátette, terveik szerint szankcionálni fogják, ha "túl jól teljesít" a motor, vagyis ha nyer vagy két második, illetve három harmadik helyet szerez, onnantól már csak 22,5 liter benzinnel gazdálkodhat a versenyző és a rendelkezésre álló blokkok számát is kilencre csökkentik.

ducati motogp factory 2 crutchlow
Cal Crutchlow bármelyik esős versenyen meglepheti a gyári gépek pilótáit, de kérdés, hogy az ilyen helyezések vagy győzelmek miatt miért "büntetik" a csapatot?

Így három részre szakadhat a GP mezőny, hiszen a gyári masinák pilótái továbbra is húszliternyi naftával és évi öt erőforrással számolhatnak, míg az Openben startolók a fenti 24 literes, 12 blokkos regulához igazodnak, s a trió utolsó tagja az ún. Factory 2 lesz, vagyis egy köztes kategória, az Opennél szigorúbb, de a gyári vasak előírásainál jóval engedékenyebb feltételekkel.