Kétségtelen, hogy nincs lophatatlan motor, de az is tény, hogy nem is ez a célunk. Sokkal fontosabb, hogy a védelmi rendszer elriassza a tolvajt, és meg se próbálja elkötni a csak zajosan, hosszú idő alatt, tehát rizikósan meglovasítható gépet.

Mennyi idő alatt lehet elvágni a lezáró láncot?

Ma már filléres tétel, 50-100 euró egy olcsóbb akksis flex, leánykori nevén akkumulátoros sarokcsiszoló, mely sajnos tökéletesen alkalmas a lezárók elvágására. A videót készítő tesztelők elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy ha valaki egy ilyennel áll neki a „munkának”, akkor mennyivel bírja jobban a vastag, 20 mm-es csapvastagságú lánc a könnyebb, hordozható, 13 millis változatnál:

Nagyobb különbség volt a kettő között, mint azt a puszta vastagság indokolná: a 20-ast háromszor annyi ideig tartott elvágni, mint a 13-ast. Jóllehet, az a „háromszor annyi” sem sok, mindössze 90 másodpercet jelent. Azt viszont kiemelték az MCN-nél, hogy sok múlik a tulajdonos alaposságán, mert nagyon nem mindegy, hogy milyen módon feszíti ki a láncot.

Először is fontos, hogy ne csak a keréken fűzzük át a láncot, hanem rögzítsük valamihez a vasat, ami lehetőleg masszívabb legyen, mint maga a lánc. Ez már csak azért is fontos, hogy ne lehessen csak úgy felemelni és egy furgonba dobni a lezárt, mégis mozdítható motort. Ráadásul a tesztben satuba fogták a láncszemet, és erre aligha lesz lehetősége a tolvajnak, ami fontos támpont a tulajdonosoknak. Tehát ha lezárod a gépet, igyekezz minél szűkebb helyre rögzíteni a láncot, hogy ne férjenek hozzá, és mindenképpen úgy helyezd el, hogy ne érjen le a földre – a levegőben lógva aligha vágja el bárki, legalábbis biztosan nem ilyen egyszerűen.