A Németországban működő Biker Union rámutatott, hogy emberéletekbe kerül a halogatás, és az, hogy a törvényi háttér akadályozza meg az újabb rugalmas, motorosbarát oszlopok kihelyezését. Az új konstrukció főként abban tér el a hagyományos elemektől, hogy rugalmas műanyagból készül, így nem vagy csak alig okoz sérülést.

Elérhetőek a motorosbarát korlátok, mégsem látjuk őket az utak mentén

Talán emlékeztek, 2013-ban alaposan utánajártunk itt a SportMotoron, hogy miért nincsenek itthon motorosbarát korlátok. Nos, egyik szervezettől a másikhoz pattogott a labda, mire választ kaptunk, s kiderült, hogy

a motorosbarát védőkorlát kiépítése sajnos nem valósulhatott meg az országban, mivel jelenleg Magyarországon az ilyen típusú korlátoknak még nincs érvényes műszaki előírása. Ugyanakkor a közelmúltban két halálos motorbaleset is történt a 76-os főúton – Nagykapornak felől Zalaegerszeg irányába –, itt várható, hogy motorosbarát korlát épüljön, ennek ütemezéséről egyelőre nincs pontos információnk.

Tehát még csak jogi háttér sem volt hozzá, hogy egyáltalán felszereljék az egyébként már elérhető, a motorosokat jobban védő korlátokat.

Az idén májusban közzétett videó is bizonyítja, milyen fontos és hatékony a motorosbarát oszlopok kihelyezése

Nos, nagyon hasonló cipőben járnak napjainkban a német motorosok is, pedig az általuk tesztelt, műanyag oszlopok kettős előnnyel kecsegtetnek. Egyrészt töredékére csökkentik a csúszó motorosra és járművére ható erőket, illetve a feltűnő bevonatot látva megfontoltabbá válnak az autósok-motorosok. Ez csak feltételezés – mondhatnák a szkeptikusok –, de a német motoros szervezet friss mérései is megerősítik, hogy duplán hasznos az új, puha és hajlékony szerkezet.

A Baden-Württembergben végzett közlekedési tesztek azt mutatták, hogy az ilyen elemekkel felszerelt kanyarokban csökken a balesetek gyakorisága, és ez nemcsak a motorosokra, hanem minden járműkategóriára igaz.

Egyelőre tehát csak előnyeit látták a rugalmas oszlopoknak, ám erről meg kell győzniük a törvényalkotókat is. Mindent bevetnek, hogy mielőbb engedélyezzék az ilyen elemek használatát, májusban például a DEKRA töréstesztközpontjában bábukkal ellenőrizték a szerkezet hatékonyságát, ami újra bebizonyította az eszköz sérüléscsökkentő hatását.