Mielőtt valaki hurráoptimizmust kiáltana a bevezető kapcsán, gyorsan szögezzük le, hogy ezúttal tényleg van minek örülni. Az ezredforduló óta megduplázódott a hazai a motorok száma - akkor 91 193 rendszámos kétkerekű volt itthon, most pedig már közel 185 ezren járnak nagymotorral, ami igencsak impozáns adat.

Már nyár közepén elértük a tavalyi mennyiséget

A friss számokat látva 2019-ben is folytatódik ez a tendencia, sőt egyre gyorsul, ugyanis a rekordnak és kiemelkedőnek titulált 2018-as szezon a nyomába se érhet az ideinek. Akkor egyfajta csodaként értékelték, hogy harmadával nőtt az új motorok piaca, és az eladott vasak mennyisége - hosszú idő után - meghaladta a 2900 darabot. Nos, ezzel szemben idén már július utolsó napjaiban elértük ezt, egészen pontosan 2903 darab új, rendszámos motort adtak át tulajdonosaiknak az első hét hónapban.

motorpiac-2019-julius-22749
Egyértelmű, hogy az endurók, a crossoverek és a csupaszmotorok pörgetik a piacot. Ez a három kategória az új és a használt gépek között is az eladások nagyjából felét teszi ki

Emellett az is feltűnő, hogy a használt, külföldről érkező motorok között csupa „higgadt” modellt találunk. Napjainkban már nem az ezres gyorsasági motorok tarolnak, helyüket a többcélú, nem túl erős, de azért utassal is fürge gépek vették át, élen olyan örök slágerekkel, mint a BMW R 1200 GS, a Honda CB-, CBF- és CBR600, a Kawasaki Z750 vagy éppen a Yamaha FZ6.