Mintha megcsappant volna a vásárlási kedv az autó- és motorpiacon, legalább is erről árulkodik, hogy a január és május közötti időszak elképesztően magas számai után júniusban gyakorlatilag a tavalyival megegyező eredményt értek el a kereskedések. Legyen szó személyautóról, furgonról vagy motorkerékpárról, egyaránt a 2018-as adatokkal megegyező - vagy annál kissé alacsonyabb - számokat láthatunk.

motorpiac-magyarorszagon-2019-22441
Impozáns fejlődés: míg az ezredfordulón csak 91 193 rendszámos motort jegyeztek itthon, mára ez a szám csaknem a duplájára, 180-185 ezerre nőtt

Ez a kétkerekűek piacán annyit tesz, hogy 413 új motort adtak át tulajdonosaiknak, szemben az április 523-mal és a májusi 617 darabbal. Ez gyakorlatilag megegyezik a 2018-as eredménnyel, egészen pontosan három százalékkal több, ami nem valami acélos teljesítmény, ugyanakkor az első félév számai így is biztatóak. Összesen 2399 új motorkerékpárt vásároltak, illetve ennyit vettek meg és regisztráltak be Magyarországon, holott 2010 és 2016 között egyszer sem fogyott ennyi egész évben.

motorpiac-magyarorszagon-2019-22440
A motorok átlagéletkora kifejezetten magas, nemrég elérte a 17 évet, de ez nem azt jelenti, hogy sok lenne a bontószökevény. Egyre több a veteránkorba lépő, mégis újszerűen megőrzött, értékes gép

Emellett a használtimport is pörög, évente átlagosan 11-12 ezer motort hoznak be és helyeznek forgalomba itthon, ami folyamatosan duzzasztja a hazai járműállományt. A KSH szerint tavaly év végén 176 070 rendszámos motor volt forgalomban hazánkban, ami az évi 14-15 ezer darabos bővülést látva mára legalább 184-185 ezerre hízott, vagyis az ezredforduló óta több mint duplájára nőtt az útjainkon közlekedő rendszámos gépek száma.