Formás túraenduró vagy divatos nevén „kalandmotor” lett a tavasszal leleplezett Motron X-Nord 125 és túrázásra felkészített, mégis alig drágább párja, az X-Nord 125 Touring. A nagymotorokra jellemző, csaknem 210 centis hosszal debütáló Motron két személynek is kényelmes – jókora, vastagon párnázott nyerge és feltűnően masszív utaskapaszkodója is erről árulkodik.

Hamarosan kapható a Motron X-Nord 400

Persze aki hosszabb távra indulna párjával, annak valószínűleg erősebb és nagyobb teherbírású gépre lesz szüksége, mint a 15 lovas és legfeljebb 165 kilóval terhelhető 125-ös. Tudják ezt a Motron osztrák központjában is, ezért nem sokkal a márka bemutatkozása után máris újabb modelleket állítanak csatasorba, élen a Nord-X 400-as változatával.

motron-nord-x-400-bemutato
Várhatóan a 400-asok is az eddig megismert X-Nord modellek formavilágát öröklik

Mivel a nyolcadliteresek jutányos, alig 1,2 millió forintos áron kaphatóak, valószínűleg az A2-es rokonnak is a kedvező ár lesz az egyik legfontosabb ütőkártyája. Az X-Nord 400 első példányai heteken belül megérkezhetnek Magyarországra, és kiderül, hogy pontosan milyen teljesítménnyel és menetkész tömeggel lép színre az újdonság. Népes és színes géposztályban indul harcba a Motron kalandmotorja, elvégre ugyanúgy közvetlen ellenfele lesz a Suzuki V-Strom 250-nek, mint a KTM 390 Adventure-nek és a Honda CB500X-nek, hogy csak a legfontosabb kihívókat említsük.