Tavaly ünnepelte alapításának hetvenedik évfordulóját a varesei vállalat, és bizony volt okuk az örömre, hiszen egy szezon alatt harmadával növelték eladásaikat, új modelljeik pedig egyaránt lenyűgözték a vásárlókat és a tesztelőket. Hiába azonban a sok remek kétkerekű, a pénzügyi egyensúly továbbra sem biztosított, ezért néhány napja olyan hírek röppentek fel, hogy csődhelyzetbe kerül a patinás, talján vállalat.

mv-agusta-csod-8394
Még a tavalyi Formula-1 világbajnokot is megnyerték egy kis marketingmunkára, de ez is kevés volt a sikerhez - a részleteiben lélegzetelállító Hamilton-Dragster önmagában kevés a cég sikeréhez

Megkerestük az mv-agusta.hu üzemeltetőjét, aki készséggel elmondta, hogy a pénzügyi nehézségek ellenére a motorok árusítása és szervizelése zavartalan hazánkban, vagyis a vásárlók aligha vesznek észre bármit a cégnél kialakult helyzetből.

Kalandos történet

Az egykor sikert sikerre halmozó MV Agusta az elmúlt tíz évben számtalanszor gazdát cserélt. Előbb a BMW és a Husqvarna tette rá a kezét, majd jött a Harley-Davidson, majd 2009-ben Castiglioni újra magához ragadta a részvényeket. Utoljára 2014 októberében történt változás, ekkor a Ducatitól megváló Mercedes-AMG ruházott be a rivális talján cégbe, megszerezve az MV Agusta 25 %-os kisebbségi tulajdonrészét.

A varesei és környékbeli lapok is arról írnak, hogy ez nem a klasszikus csődhelyzet, hanem egy sürgős átszervezés, melyben a társaság pénzügyi segítséget vár, ugyanakkor a vezetés ezekben a napokban is sokat tesz azért, hogy az MV önerőből nyereségessé váljon. Várhatóan csökkentik a dolgozói létszámot, újragondolják a 2016-ra tervezett gyártási mennyiséget és április nyolcadikán tárgyalóasztalhoz ülnek, hogy véglegesítsék a hosszú távú folytatással kapcsolatban hozott döntéseket.