A Katari reflektorok fényében elrajtolt az idei MX1 világbajnokság. A Rocksar Energy Suzuki két versenyzője, Clement Desalle és Kevin Strijbos hetedik és nyolcadik helyen zárták az első világbajnoki fordulót gyári RM-Z450-eseik nyergében.

Rocksar Energy Suzuki MX1

A Losali pálya bővelkedik mély keréknyomokban és rumplikban sincs hiány, ráadásul a motor meglehetősen sok időt tölt a levegőben, az egészet pedig megfűszerezi, hogy a pályát gyakorlatilag a bőségesen rendelkezésre álló sivatag anyagából alakították ki, ami viszont egyáltalán nem tett jót a tapadásnak, különösen a huplik miatt. Ez a gyakorlatban azt jelenit, hogy a versenyzőknek végig nagyon kell koncentrálniuk a 30 perc plusz két körös futamokon. Ráadásul a 2014-re megrövidített versenytáv miatt a rajt és az első kör még nagyobb hangsúlyt kapott.

Desalle aki egy évvel ezelőtt diadalmaskodni tudott itt, most egy holtszezoni vállműtétből felépülve érkezett, melynek köszönhetően alig motorozott az elmúlt időszakban. A belga már a rajttal is megküzdött, és a dolgok a folytatásban sem mentek sokkal jobban. Elkövetett pár hibát, köztük egy kicsúszást is, így végül kilencediknek futott be, s igen csalódottan zárta az első futamot. A második futamban sem tudott együtt menni vezető bollyal, de végül sikerült megcsípnie a hatodik helyet.

Rocksar Energy Suzuki MX1

Strijbos a szezon első pole-ját ünnepelhette pénteken, és úgy nézett ki, hogy ezt a teljesítményt a futamon is meg tudja ismételni. A belga el is hozta a rajtot, és vezetett is az első két körben, de sajnos bedurrantak a karjai, s így nem tudta tartani a tempót, ezért visszaesett a hetedik helyre. A második rajtja nem sikerült olyan parádésra, végül nyolcadiknak jött be, két hellyel csapattársa mögött. A verseny után a csapatnak máris csomagolni kellett, hogy a motorokat és a felszerelést gyorsan útnak tudják indítani a világbajnokság második állomása, a Thaiföldi Pattaya felé.

Clement Desalle:

“Nem volt valami sikeres GP. Nem volt könnyű előzni, és a pálya is másmilyen volt az előző évhez képest. Nem volt jó. A kemény beállításokkal néhány helyen vesztettem, szóval nem voltam magabiztos. Megtettem amit tudtam. Csalódott vagyok a hibám miatt, amit az első körben követtem el. Túl sok pozíciót vesztettem. A második futamon csak végig akartam menni, hatodik lettem. Egy nagy sérülés után jöttem vissza és azt hittük, hogy rendben vagyok de úgy néz ki, hogy még egy kicsit több időre van szükségem. Most ezen dolgozom.”

Kevin Strijbos:

“Amikor azt mondtam, hogy ez a valaha volt legjobb motorom, azt komolyan is gondoltam. Borzasztó erős. Ez segített az első futamban a rajtnál, de miután elkövettem pár hibát és begörcsöltem, már nem nagyon tudtam többet tenni. Csak ki akartam tartani a végéig. A második futamon nem tudtam úgy rajtolni, ahogy szerettem volna, vagy ahogy kellett volna. Még dolgozunk egy pár dolgon és bízom abban, hogy Thaiföldön jobbak leszünk, van pár biztató jel.”

suzuki motgp test

Ezalatt Sepangban, a maláj pályán a Suzuki MotoGP csapat háromnapos tesztje zajlott, ahol sikerült új irányokat találniuk és erősebb teljesítményt nyújtani, miután számtalan új beállítást és alkatrészt kipróbáltak. Randy De Puniet a három nap alatt összesen 188 kört teljesített az 5543 méteres pályán, és majdnem két másodpercet lefaragott legjobb köridejéből, végül pedig 2:01,430-as idővel az összesítésben a 12. helyen végzett. A teszten a Suzuki MotoGP csapat elsősorban a gyújtás beállításán dolgozott, az új erőforrást tesztelte és az utolsó napon egy új vázat is kipróbált.

motogp suzuki test team randy de puniet

Randy De Puniet - Tesztversenyző

“Az elektronikai beállítások terén sikerült a teszt végére előrelépnünk, és az utolsó menetben találtunk valamit, ami valóban sokat segít abban, hogy jobban tudjak motorozni a géppel. Összességében csökkentettük a lemaradásunkat az első teszthez képest, és most már sokkal kényelmesebben érzem magam a motoron. A karakter továbbra is még egy kicsit agresszív, de már vannak értékes visszajelzések melyek alapján tudjuk, hogy min kell dolgozzunk a jövőben. Kipróbáltunk egy új vázat és tervezünk még teszteket további új beállításokkal.”

Satoru Terada - Suzuki Moto Gp Teszt Csapat menedzser

“Február elején küzdöttünk a köridőkkel az első teszten, de a technikusaink az elmúlt két hétben keményen dolgoztak, és sok új alkatrészt hoztunk ide, mint a fejlesztett szoftvert, blokk alkatrészeket és új vázat is. Most javítottunk, sikerült előrelépnünk, sőt, találtunk biztos irányokat a jövőre nézve, és folytatjuk a munkát a következő tesztig. Szeretném megköszönni a csapatomnak az idáig tett erőfeszítéseiket.”