Idén tavasszal jelentették be az Európa Parlamentben, hogy szeretnék kötelezővé tenni a motorkerékpárok időszakos műszaki vizsgáját a kontinensen. Mivel tőlünk nyugatabbra ez húzós tétel – főleg az itthoni 4360 forintos díjjal szemben –, egyelőre csak a 125 köbcenti feletti modellekre vonatkozna a szigorítás.

Franciaország ellenáll, nem lesz műszaki vizsga

Hogy milyen nehéz ezt bevezetni olyan helyeken, ahol nem rutineljárás a műszaki, az kiderül Franciaország példájából. Ott már hét éve tervezik a motorkerékpár-műszaki bevezetését de most kiderült, hogy erre nem állnak készen, sőt talán nem is látják indokoltnak.

Franciaországban ugyanis csak fél százalék körüli a műszaki hibából eredő balesetek aránya, és nem biztos, hogy ezek megelőzhetőek lennének.

Az Európa Parlament viszont hajthatatlan, és legalább a motorok szemrevételezésen alapuló ellenőrzését, valamint zajszintmérését kötelezővé tenné az államban.

nem-lesz-kotelezo-muszaki-az-eu-ban
Francia lapok arról számoltak be, hogy kompromisszumos megoldásként egyszerű vizuális „műszaki vizsgát” vezethetnek be, vagyis egy szakember átnézné a motort, és csak akkor írna elő mélyrehatóbb vizsgálatot, ha valami gyanúsat lát

Egyelőre tehát nehéz átültetni a gyakorlatba az uniós ajánlásokat, s a helyzetet látva úgy fest, hogy továbbra sem lesz kötelező a motorok műszaki vizsgája a kontinens nyugati felén. Az ellenzők főként a magas költségekkel indokolják a döntést, azt is kiemelve, hogy a vizsga nem feltétlenül alkalmas a műszaki hibából adódó balesetek megelőzésére.