A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és az NJE közötti együttműködés eredményeként született Supermoto fejlesztése során egyértelműen közúti közlekedésre alkalmas motorkerékpár tervezését tűzték ki célul a fejlesztők.

Elektromos motor a Neumann János Egyetem diákjaitól

A projekt résztvevői a MOME Design Intézet járműtervező hallgatói és oktatói, valamint az NJE GAMF Műszaki és Informatikai Kar Innovatív Járművek Tanszékének kollégái és hallgatói voltak – közölte az MTI-vel tegnap a Neumann János Egyetem.

Mint a közleményben kiemelték, a tisztán elektromos hajtású jármű születése a két felsőoktatási intézmény közötti együttműködés, illetve szakmai kapcsolat első, meghatározó lépcsőfoka.

neumann-janos-motor-supermoto
A masszív, fordított teleszkóppár és a viszonylag nagyméretű akkumulátor dacára sikerült kereken száz kilóra leszorítani a motor tömegét. Bár kimondottan izmos, 70 Nm-es forgatónyomatékú az új Supermoto, ha megvalósul, A1 jogosítvánnyal is vezethető lesz

Az eseményen tartott beszédében Csizmadia Norbert, a NJE Alapítvány kuratóriumának elnöke hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés példaértékű:

jól mutatja, hogy a két egyetem által közösen hozott döntést követően az intézmények összefogásával, szoros együttműködésével, mindössze egy év alatt valóban világraszólót lehet alkotni.

A jármű csúcssebessége 100 km/óra, átlagos hatótávolsága (40 és 70 km/óra közötti utazósebességgel) 100 kilométer. A motor névleges teljesítménye 5 kW, csúcsteljesítménye 11 kW, legnagyobb forgatónyomatéka 70 Nm. A tervezők elmondása szerint legfeljebb 130 kilóval terhelhető a motor, melynek töltési ideje 5-6 óra.