A kizárólag elektromos motorokat készítő cégek komoly hátrányból indulnak a piacon, hiszen a hangtalan gépek egyelőre csak a forgalom 2-3%-át teszik ki Európában, s így Magyarországon is.
Újabb rekordot ért el a NIU
A világ más tájain és főleg Kínában egészen más a helyzet: ott pont olyan elterjedtek az elektromos motorok, robogók, mint itthon a benzinesek, sőt a nagyobb városokban a hangtalan robottaxi is a mindennapok része, ami jól mutatja, ezen a téren mennyivel előrébb jár az ázsiai állam.
Így aztán nem meglepő, hogy az elsősorban ázsiai piacra összpontosító NIU tíz évvel a cég indulása után újabb fontos mérföldkövet ért el, és az egy év alatt eladott motorok mennyisége meghaladta az 1,2 millió darabot. Jóllehet, ezek többsége Kínában talált gazdára, de így is komoly mennyiséget exportált a NIU, több tízezer motort és robogót szállított a tengerentúlra és Európába.
A milliós darabszám különösen azért jelentős eredmény, mert ebbe nem számítanak bele az elektromos rollerek és más eszközök, csupán a segédmotorkerékpárként vagy motorkerékpárként rendszámozott példányok. Persze az sem mellékes, hogy tavaly még 760-770 ezer NIU talált gazdára világszerte, vagyis a növekedés mértéke egészen drámai – több mint hatvan százalék.
A MotorcyclesData jelentése szerint a cég sikere főként abban rejlik, hogy a kedvező árú modellek már bizonyítottak, tartósságuk és megbízhatóságuk erős érv a fürge amperfalók mellett, így az árérzékeny ázsiai piacon is bátran voksolnak ezekre a motorosok. Ezért aztán a NIU is elsősorban a helyi vásárlókra összpontosít, miközben Európában és az USA-ban – részben az adóterhek és a bürokrácia miatt – lassabban halad az elektromos motorok elterjedése.
Akárhogy is, a NIU az 1,25 millós darabszámmal már a világ tíz legnagyobb gyártója közé került, ami főként azért nagy szó, mert a kínálatában csak elektromos modellek sorakoznak, holott a hagyományos gépekre még mindig nagyobb a kereslet a motorpiacon.