Nemrég jelentette be a NIU Technologies, hogy az új NX Hyper robogó 2:58.958-es idővel megdöntötte a szériagyártású elektromos motorkerékpárok körrekordját a sanghaji GP-pályán. A pálya egyébként 5,45 kilométer hosszú, és 16 trükkös kanyarral tarkított, nem beszélve a több mint egy kilométer hosszú egyenesről...
NIU-körrekord a MotoGP-pályán
A rekorddöntéssel azt szerette volna bizonyítani a vállalat, hogy a környezetbarát és csekély fenntartási költségű e-robogók – a további előnyök mellett – gyorsaságukkal is kiemelkednek az A1-es motorok tömegéből.

A köridő a MotoGP-s rekordokkal összevetve nem tűnik egetverőnek, viszont érdemes összehasonlítani a többi kihívó eredményével. Korábban ugyanis a Porsche Taycan Turbo GT-t ugyanezen a pályán tesztelték, és 2:11.28-as időt értek el, miközben az egy 220 000 dolláros luxussportkocsi, míg a 2:58-at futó robogót ennek töredékéért árulják Kínában.
A rekorddöntés után a csapattagok hangsúlyozták, hogy ez egy megfizethető, mégis nagy használati értékű robogó, hiszen hazájában 4000 dollárba (1,4 millió forintba) kerül, ennek dacára alapáras a kétcsatornás ABS, a kipörgésgátló, a gyári Maxxis semi-slick abroncs és a hatékony, négydugattyús nyeregre épülő fékrendszer. Az NX Hyper gyorsulása 5,81 másodperc nulláról százra, ami nem is csoda, hiszen Boost üzemmódban – korlátozott ideig – 29 kW-ra, azaz 39 lóerőre növelhető a csúcsteljesítménye.

Három lítium-ion akkumulátorával legfeljebb 180 kilométert tehet meg egyhuzamban, és az is mellette szól, hogy a gyári lopásgátló, nyomkövető mellett szintén alapáras a Race-üzemmód, az automatikus köridőmérő és a szinte telemetriának is beillő NIU app. Ha ismerős a három akkumulátor, a 178 kilométeres hatótáv és a kiugró végsebesség, az nem véletlen, hiszen idén érkezik Magyarországra a NIU újdonsága, az NQiX 1000, mely hasonló műszaki adatokkal és gyorsulással büszkélkedhet:

Közúton és pályán is erősek a NIU újdonságai
Persze nem ez az első alkalom, hogy a NIU diadalmaskodik a pályán, hiszen a világ 10. legnagyobb motorgyáraként jegyzett márka modellje, az NQi GT nyerte hazánkban a 24 órás robogóversenyt, maga mögé utasítva 28 benzines és három elektromos motort.
– Semmit nem változtattunk a NIU-n, teljesen gyári beállítással állt rajthoz. Versenytempó ide vagy oda, mindössze 57 kWh-nyi áramot fogyasztottunk a 24 óra alatt, ami – leírni is vicces –, csak 4000 forintos költséget jelentett az 1364 kilométeres távra
– mesélték anno a csapattagok a 24 órás futam után.

Azt is hozzátették, hogy a szűk, kanyargós pálya dacára 55 km/óra volt az átlagsebesség, az átlagfogyasztás pedig egészen parádésan alakult – mindössze 4,3 kWh-t mértek 100 kilométerenként, illetve roppant büszkék voltak rá, hogy semmilyen rendellenesség, műszaki hiba nem jelentkezett az 1364 kilométeres távon.