A mindig jól értesült Electrek számolt be róla, hogy 2021-ben megjelenik a régóta várt NIU RQi motorkerékpár. Nagy ötlet, hogy a korábban megismert, izmosabb változat mellett 5 kW-os teljesítmény kivitel is kapható lesz belőle, ami a városi, elővárosi ingázóknak lehet ideális, hiszen csekély fogyasztású, kedvező árú modellként érkezik.

Kétféle változatban érkezhet a NIU RQi

Miként említettük, a kisebb RQi-ben 5 kW-os villanymotor kap helyet, ami átszámítva (kb. 7 LE) nem tűnik túl erősnek, de ne feledjük, hogy a hangtalan gépek rendre fürgébbek, mint hasonló névleges teljesítményű benzines társaik.

Így az 5 kW-os RQi végsebessége 110 km/óra, vagyis messze több, mint a hétlovas, hagyományos motoroké.

Áramellátásáról 72 V-os feszültségű, 36 Ah-s akksi gondoskodik, ami szintén nem kiemelkedő, mégis 119 kilométert tehetünk meg egy töltéssel a WMTC-mérés alapján. A NIU mérései szerint az ingázók átlagosan napi 9-10 kilométert használják motorjukat, tehát az RQi-t – ilyen futásteljesítmény mellett – egész héten használhatjuk, és ráérünk hétvégén újra megtölteni.

niu-rqi-bemutato-2021
Az Electrek – NIU-forrásra hivatkozva – megerősítette, hogy már idén elkészül az RQi végleges, megvásárolható kivitele. Azt is biztosra veszik, hogy Európában is kapható lesz a modell

Az is kiderült, hogy a robogókhoz hasonlóan kazettás, kivehető akksik kaphatnak helyet az RQi-ban, tehát akkor is tölthetjük a telepeket, ha a motor mellett (pl. utcán parkolva) nincs áramforrás.

niu-rqi-bemutato-2021
Az eredetileg tervezettnél erősebb, 32 kW-os lesz az RQi nagy akksis változata, melynek hatótávja megközelíti a 200 kilométert. Sajnos sem arról, sem az 5 kW-osról nem derült ki, mennyibe kerül majd, de az Electrek szakírói 5000 és 5500 dollár közé saccolják a kínai alapárat

Láthatóan gyártásra kész a modell, erre utalnak a közúti közlekedéshez nélkülözhetetlen alkatrészek, mint például a felszerelt, végleges utaslábtartó. Reméljük, mielőbb láthatjuk a megvásárolható RQi-t, amivel új piacra törhet be a NIU, s rögtön a Zero és a többi elektromosmotorkerékpár-gyártó ellenfelévé léphet elő.