Az Aprilia nemrégiben előrukkolt egy megfelezett superbike-erőforrást magában hordozó kétkerekűvel, s úgy tűnik, a Norton is ihletett kapott, hiszen elkészítették a hasonló megoldáson alapuló Superlightot. A tegnap bemutatott újdonságot 650 köbcentis sorkettes mozgatja, melyből igen figyelemre méltó teljesítményt hoztak elő a mérnökök, ugyanis a hajtómű 105 lóerőt és 75 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ez már alapból nagyon jól hangzik, akkor meg pláne, ha tudjuk, a gép mindössze 158 kilóval mérlegel szárazon. Az alacsony tömeget BST karbonfelnik és szénszálas idomok használatával érték el, utóbbi egyébként különösen látványos ebben az éjfekete színben.

norton-superlight-20118

A gyártó nemcsak a szalonokban, hanem a motorsportban is szeretne sikereket elérni újdonságával, ezért úgy tervezi, rajthoz állítja a Superlightot a Man TT Lightweight géposztályában
A külcsín mellett a belbecsre sem lehet panasz, a Norton Superlight vonzó technikai pakkal csábítja vásárlóit. Ebben többek között hattengelyes pozícióérzékelő (IMU), gyorsváltó, Öhlins felfüggesztés , valamint héthüvelykes kijelző kapott helyet. Érdekesség, hogy a motorkerékpár futóműve szinte teljes mértékben személyre szabható, konkrétan tengelytávja és utánfutása is változtatható. A modell természetesen nem a belépőkategóriát erősíti, 19 950 fontot, vagyis több mint 7 millió forintot kóstál, s jövő évtől lesz megvásárolható. A szigetországiak azonban nem elégszenek meg ennyivel: máris dolgoznak a modell még sportosabb testvérén, ami titán kipufogórendszert kap majd, ezáltal hat kilóval könnyebb és ugyanennyi lóerővel izmosabb lesz.