Néhány hete már bemutattuk a bolognai gyár legújabb üdvöskéjét, s az elmúlt időszakban számos kritika érte a "mini-Panigalét", a felszólalások középpontjában legtöbbször a tömeg és az egyszerű kialakítás áll.

Ducati 899 Panigale teszt Imolában

Sérelmezik, hogy a kisebb és elvileg könnyebb 899 pont hogy jó pár kilóval vaskosabb, mint a 1199 Panigale, a nagytestvér 188 kilós menetkész tömegével szemben öt kiló pluszt cipel az öcskös. A hagyományos lengővillát is sokan bírálták, pedig pont ez volt az egyik fő kritérium, amivel olcsóbbá és könnyebbé tudták varázsolni a most debütált sportmotort.

Persze a száraz műszaki adatok mit sem érnek önmagukban, ezért a gyár tesztpilótái összevetették a most leváltott 848-at az utóddal, és azonos körülmények között körönként két másodperc volt a különbség - természetesen az új, erősebb vas javára.

Hogy valódi alternatívát jelentsen a piacon, a 899 lényegesen olcsóbb lesz, mint a nagy Pangale, az árcsökkenést főként a magnézium alkatrészek helyett felszerelt alumínium elemekkel érték el, illetve a kisebb verzió hagyományos fényforrást kapott a 1199 LED fényszórója helyett. Már csak az a kérdés, hogy a változtatások révén mennyit "spórolhatnak" a Ducati tulajdonosok, ha a szerényebb teljesítményű gépre voksolnak, illetve az összegből milyen európai és távol-keleti vasak között válogathatnak?