A Ducati Streetfighter sorozata kiemelkedik az európai és távol-keleti csupaszmotorok sorából, hiszen műszaki megoldásai és vételára másik ligába sorolja a bolognaiak izgalmas nakedjét. A 155 lóerős teljesítmény és a legjobb superbike-okat idéző futómű-csomag (ami az S-változat esetében valóban a versenypályákról származik!) igazi vadállattá teszi az olasz telivért, igaz, a vételár is ennek megfelelő: az alapverzió is közel hat és félmillióba kerül...

panigale
Az "építési alap" - a műanyagoktól megfosztott panigalén látszik igazán, hogy sok apróságot kell elrejteni a tenyérnyi idomzatnak

Amikor azt hittük, hogy mindent belezsúfoltak a kissé céltalan, ám annál izgalmasabb, ruhátlan motorba, a taljánok kiszivárogtatták az alábbi koncepciót, mely a legfrissebb superbike, a Panigale alapjaira épülő 1199-es Streetfighter főbb vonalait mutatja:

panigale
Kecses, méregerős és vadítóan néz ki: ez lenne a tökéletes utcai harcos?

Aligha lehetne szebb egy csupaszmotor, még ha a brutális, 195 LE-s teljesítmény kezelhetetlen is egy ilyen koncepcióban, a 132 Nm forgatónyomatékról nem is beszélve... Persze az olaszok saját fejlesztésű kipörgésgátlója sokat javíthat a helyzeten, ám a méregdrága alkotóelemek és a szűk vásárlói réteg miatt valószínűleg egyelőre csak koncepció (esetleg néhány darabos prototípus széria) marad a a legerősebb, 1199-es jelzésű Streetfighter.