Jövőre vadonatúj motorokat láthatunk a MotoE versenyein, melyeket a Ducati gyárt a sorozatban induló pilóták számára. A majdnem 150 lovas modell már a tesztek jelenlegi szakaszában 278 km/órás végsebességet ért el Mugellóban, kereken 140 Nm-es forgatónyomatéka pedig messze több, mint a literes, sornégyes sportmotoroké.

pirro-nyilatkozata-a-ducatimoto-e-rol
Michele Pirro és a Ducati V21L

Pirro, aki a gyár tesztelője, máris elmesélte, milyen is volt első között kipróbálni a Ducati V21L-t:

Remek volt az első teszt. Kicsit tartottam a súlyától, mert nehezebb, mint a MotoGP-versenymotorok, de alaptalan volt az aggodalmam. A nyomatékleadása nagyon hasonló, mint a MotoGP- vagy Superbike-gépeké, de mondhatnám a Panigale V4-et is példaként. Persze elsőre hiányzik a váltó és a hang, de három-négy kör után megszokja az ember, és ezektől eltekintve nagyon hasonló, mint bármelyik mai versenygép. Tegnap például volt alkalmam felváltva vezetni a V21L-t és a GP-motort, s bátran mondhatom, hogy nem is annyira különbözik a kettő egymástól

– mesélte Pirro az újdonságról, melyet jövő tavasztól láthatunk a jelenlegi Energicák helyett a MotoE-versenyeken.