Ugyan a motorkerékpároknál különféle technikai nehézségek miatt még nem terjedt el széles körben a TPMS, vagyis az abroncsnyomás-ellenőrző szenzor, ám benne van a pakliban, hogy idővel - az autókhoz hasonlóan - a kétkerekűeknél is kötelező lesz ez az eszköz. Persze már most is felbukkannak különféle nyomásérzékelők, éppen ezért a Conti eszköze a motoros szervizek részére is hasznos kiegészítő lehet.

Új TPMS-ellenőrző eszköz a Continentaltól

Mielőtt rátérnénk arra, hogy mi fán terem a Conti újdonsága, essen szó az ideális guminyomás beállításáról. Utcai körülmények között lehetőség szerint mindenki a gyári nyomásértéket használja, s célszerű a hidegen mért, indulás előtti értékből kiindulni.

preciz-nyomassal-21909
Ahogy az autóknál, a motorkerékpárok felnijeinél is a szelep alá szerelik be a szenzor érzékelőjét

Egyesek úgy gondolják, hogy inkább meleg abroncsnál mérnék és állítanák be az értéket, mert a fizika törvényeiből következik, hogy melegben nő a nyomás is. De ez nem jó ötlet, hiszen egy általános körülmények között használt motor gumija nem tud úgy felmelegedni, hogy a nyomás túlságosan „elszaladna” menet közben, viszont a meleg gumin beállított nyomás azzal jár, hogy például másnap, egy hűvösebb reggelen lapos gumival, rossz nyomásértékekkel indulna útnak a motoros.

preciz-nyomassal-21910
Akár internetes áruházból is vásárolhatunk szenzorszettet. Néhány tízezer forintból kijön egy komplett garnitúra

Egyébként a magasabb nyomásérték sokkal kevésbé ront a kezelhetőségen, mintha lapos gumival járnánk, tehát a bemelegedő gumiban tapasztalható néhány tized baros nyomásemelkedés általában semmilyen negatív hatással nem jár. És ha már a beállításnál tartunk, fontos, hogy ezt a műveletet mindenképpen hiteles nyomásmérővel végezzük - a benzinkutas órák nem feltétlenül számítanak annak!

A Continental, pontosabban a céghez tartozó VDO „TPMS Go” nevű készülékét valamennyi, a piacon elérhető univerzális szenzor programozásához használhatják a tulajdonosok és a műhelyek, emellett az összes TMPS-szenzort ki tudják olvasni vele. Ez a készülék remek kiegészítője lehet a diagnosztikai eszközöknek, továbbá keskeny kialakítása és kedvező ára okán elsődleges műszernek is kiválóan megfelel.

Plusz előny, hogy a TPMS Góhoz kiterjesztett, beépített adatbázis is tartozik, így bőséges információt szolgáltat a szenzorokhoz fellelhető tartalék alkatrészek számáról és paramétereiről. Az adatbázis minden eredeti alkatrészre kiterjed, valamint tartalmazza a leggyakrabban használt univerzális szenzorokat is. Mindemellett a TPMS Go segítségével roppant gyorsan ellenőrizhetőek az abroncsnyomás-érzékelők, akár a parkolóban álló járműveknél is.