Használjanak bármilyen eszközt is, az önvezető motorok és autók nehezebben veszik észre a kis homlokfelületű, ezért számukra nehezen azonosítható motorkerékpárokat. A BMW mérnökei egy bevált technikát ültettek át a motorok világába, hogy nagyobb biztonságban legyünk az önmagukat irányító járművek közelében.

Radarreflektor teszi biztonságosabbá a motorozást

Azért használnak radart – például kamera helyett – az autóban, mert kevésbé érzékeny a légszennyezés, köd, eső stb. hatásaira, vagyis teljes biztonsággal segíti a sofőrt rossz látási körülmények között. Viszont a szerkezet kialakításából fakadóan nehezen boldogul a kerékpárokkal, motorokkal, melyek kisebbek az autóknál, így muszáj kicsit „besegíteni” – ezt szolgálja a BMW fejlesztése.

A BMW szabadalma alapján fémből készülnek a reflektorok, de a súlymegtakarítás érdekében fémbevonatú szénszálas alkatrészek is felkerülhetnek a motorokra

A kisebb hajókon, csónakokon már régóta alkalmazott radarreflektor lényege, hogy szinte veszteségmentesen visszaveri a beérkező elektromágneses hullámokat a kibocsátó irányába. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy könnyebben és gyorsabban észleli a radar, ezért a jármű – vagy vezetője – időben reagálhat rá. 

Az apró gömbök felrakhatók kormány- és tengelyvégre vagy bukógomba helyére is – a lényeg, hogy legalább négy-hat darab legyen belőlük a gépen

Az eszközök akkor válhatnak igazán fontossá, ha elterjednek a ma még csak elvétve látható, hármas szintű önvezetésre képes autók, illetve megjelennek a következő nemzedék tagjai, a valóban önállóan közlekedő, négyes szintű modellek.