Amikor vasárnap Bulega beszúrt a BMW-s mellé, és Toprak a sóderágyban kötött ki, úgy tűnhetett, hogy az olasznak ismét esélye lehet megszerezni a trófeát. Ezzel ugyanis Razgatlioglu duplán hátrányba került: csak a tizedik helyről indulhatott az utolsó, mindent eldöntő összecsapáson, egyben a „darálóból” rajtolt, ahol vétlenül is belekeveredhetett egy ütközésbe.

Gigászok csatája: Bulega és Razgatlioglu is több mint 600 pontot szerzett, míg a harmadik Bautista szinte feleennyit – a spanyol 337 ponttal zárt

Végül roppant higgadt, magabiztos motorozással Toprak felzárkózott a harmadik helyre, és elérte, hogy közvetlenül előtte és mögötte ne motorozzon senki, így bebiztosította harmadik világbajnoki címét. De hogyan jutottunk ideáig, hogy az utolsó futamon dőlt el a bajnoki trófea sorsa? A történet egy évvel ezelőtt, a Superbike-szabálymódosításokkal kezdődött...

Razgatlioglu: nehezebb megvédeni, mint megszerezni a címet

Talán emlékeztek még rá, a téli tesztidőszakban alaposan átírták a BMW-re vonatkozó szabályokat, ezért a csapatnak és különösen Razgatlioglunak alkalmazkodnia kellett az új motorhoz. Ettől igazán kiélezetté vált a bajnokság, és egészen a júniusi olasz fordulóig (Misano) úgy tűnt, hogy Bulega elhódíthatja a címet a töröktől, aki 2021-ben és 2024-ben diadalmaskodott.

Razgatlioglu ezúttal is ötletes, egyedi „műsorral” rukkolt elő...

Ám Misanóban megváltozott valami, és Razgatlioglu – megismételve tavalyi bravúrját – négy hétvégén az összes futamot megnyerte, és akárcsak 2024-ben, 13-szor diadalmaskodott zsinórban, ami rekord a Superbike több évtizedes történetében.

Ha egy ajtó bezárul... Tegnap még az ünneplésé volt a főszerep, de pár hét múlva Toprak már a MotoGP-Yamahát teszteli Aragonban

Bulega viszont a szezon utolsó harmadában volt erős, így akárcsak tavaly, most is a zárófutamra maradt a döntés. Hogy még izgalmasabb legyen, a már említett kilökés után Bulegát megbüntették a szabálytalan manőver miatt, de csupán egy hosszúkörös kitérőre ítélték, ami semmit nem változtatott az eredményen – a ducatis nyert, Toprak nullázott, és így fordultak az utolsó összecsapásra, ahol Razgatlioglu behúzta újabb bajnoki címét. Elképesztően magas, 616 pontos eredménnyel zárt, 13 ponttal megelőzve Bulegát.

Razgatlioglu: ez közös cím a BMW-vel – nem én nyertem, hanem mi...

Természetesen a török most is a tőle megszokott szerénységgel nyilatkozott, és a csapatot méltatta:

„Nagyon boldog vagyok. Ez volt az utolsó évem a BMW-vel és a Superbike Paddockban, szóval ez ajándék a BMW-nek, mielőtt a MotoGP-be igazolok. A szezon elején nem voltunk erősek, de versenyről versenyre fejlődtünk, és ma, a Superpole Race-en ugyan elestem egy ütközés miatt, de nyugodt maradtam, és a második futamra összpontosítottam. Lépésről lépésre jöttem előre, végül a dobogón kötöttünk ki. Igen, kötöttünk, mert ez közös cím: nem én vagyok világbajnok, hanem mi

– emlékezett vissza a szezonra.

A Christian Gonschor technikai igazgató és Shaun Muir csapatfőnök irányításával fejlesztett M 1000 RR. A szabálymódosítás miatt alapjaiban új az idei motor, melynek váz- és futóműgeometriája Toprak stílusához igazított – minden azt szolgálja, hogy stabilabb legyen a motor legkeményebb féktávokon

Jóllehet, éppen most lett világbajnok, de nem sokat pihenhet a török, hiszen hamarosan új közegben bizonyíthat. A hírek szerint várhatóan november 9–10-én tesztel először a Prima Pramac Yamaha MotoGP Teammel: ekkor próbálhatja ki Aragonban a Yamaha Motor Racing új V4-es gépét, amivel jövőre versenyez majd a gyorsaságimotoros-világbajnokságon.

Superbike-világbajnokság (2025) – Végeredmény

1. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) - 616 points
2. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) - 603
3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) - 337
4. Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) - 310
5. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) - 284
6. Alex Lowes (bimota by Kawasaki Racing Team) - 218
7. Xavi Vierge (Honda HRC) - 185
8. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) - 184
9. Andrea Iannone (Team Pata Go Eleven) - 166
10. Axel Bassani (bimota by Kawasaki Racing Team) - 140