Rizmayer Gábor a Magyar Suzuki ZRT által támogatott motorversenyző egy sikeres éven van túl, hiszen több rangos motorversenyen állhatott dobogóra. Rizi mint minden valamirevaló versenyző, rendkívül maximalista, ami rögtön bizonyosságot nyer az évértékelő nyilatkozatát olvasva.

- Az év legfontosabb versenysorozata számomra, mindenképpen a GSX-R Európa Kupa volt, hiszen ez egy rendkívül rangos kupasorozat ahol egyenlő körülmények között bizonyíthattuk tudásunkat. Szerencsésnek érzem magam, hogy a Magyar Suzuki ZRT jóvoltából esélyt kaptam a részvételre.

Az első futamot, amit Valensiában rendeztek –emlékszem- nagyon vártam, hiszen számomra még idegen környezetben kellett versenyeznem. A 2. rajtrácsra kvalifikáltam magam, majd az élen motorozó bollyal folyamatos harcban maradtam, de sajnos a versenybírók elfelejtették jelezni, hogy olaj került a pályára, amelynek következtében egy tömegbukásba keveredtem, a futamot azonnal leintették, a pillanatnyi állás lett a végeredmény, így az ötödik helyen zártam a futamot. Annak tudatában, hogy az első GSX-R Európa kupa futam volt nem tartottam rossz eredménynek.

A második futam Hollandia azon belül Assen. Az edzéseken éreztem hogy jól ment a motorozás, a második rajtrácsra sikerült kvalifikálnom magam. A 4. helyért harcoltam a Spanyol versenyzővel hol én, hol ő volt elöl. Az utolsó körben én motoroztam a negyedik helyen már biztos voltam benne, hogy legyőztem. Pinera azonban nem nyugodott bele a vereségbe, ezért túlvállalt egy féktávot és egyszerűen átugrott a motoromon. Mindketten hatalmasat buktunk. A verseny után tehetetlen dühöt éreztem, utólag még mindig csak annyit tudok mondani hogy, bosszant ami történt.

A harmadik futamnak a Silverstone-i versenypálya adott otthont. Az edzésnapokon már lehetett látni, hogy az időjárás igen kiszámíthatatlan, hiszen az eső hol esett, hol nem, ami engem hol zavart, hol nem. A lényeg, hogy, a két edzéslehetőségből az időjárás miatt csak egy lett, így nem volt túl sok lehetőség megtalálni az ideális beállításokat. Végül csak a nyolcadik rajtrácsra kvalifikáltam magam, tehát nem volt túl biztató a versenyre nézve. A futamot szakadó esőben bonyolították le, ami nem túl szerencsés, nekem azonban bejött, hiszen felállhattam a dobogó 3. fokára. Nagyon örültem a 3. helynek de lehetett volna jobb is.

Negyedik futam Misano. Nem szeretnék emlékezni rá nagyon gyenge teljesítményt nyújtottam, a 14. hellyel nem vagyok elégedett, de azt hiszem ez érthető.

Ötödik Futam Lausitz Ring Németország. A németországi versenypálya sem marad a kedvenc emlékeim között, hiszen csak a hatodik időt motoroztam az edzéseken, így nem volt valami jó a rajtpozícióm. A verseny sem sikerült valami jól. A rajtot elég jól elkaptam ami biztató volt azonban rögtön az első kanyarba hibázásra kényszeríttettek a versenyzőtársaim, aminek köszönhetően visszacsúsztam a 12. helyre, utána hiába mentem a leggyorsabb köröket csak a 9. helyen végeztem.

Hatodik futam Franciaország, Magny-Cours. Az utolsó futamon már nagyon szerettem volna megmutatni, hogy mire vagyok képes. Az edzéseken éreztem, hogy jól megy a motor, amit az is bizonyít, hogy a 2. rajtpozíciót szereztem meg. A rajtot is jól elkaptam és végig hol a harmadik, hol a negyedik helyen motoroztam. Az utolsó körben beálltam a 3. helyre, és próbáltam támadni a második helyen motorozó franciát, aki a végén a nagy akarásának az áldozata lett és közvetlen előttem hatalmasat bukott, még most sem értem hogy tudtam kikerülni őt és az elszabadult motorját. A lényeg, hogy végre dobogóra állhattam, méghozzá a második fokára. Elégedett voltam, de az első hely jobb lett volna.

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a Magyar Suzuki ZRT és az Erste Leasing Motoros Akadémiának az egész éves segítségét.

Kapcsolódó anyagok:

Videó - Superstock 1000 VB - GSX-R Európa Kupa - Magny Cours

Rizi ismét dobogón