Emlékszem, mikor 1985-ben az Adriára mentünk csodálatos, világoskék Trabantunkkal. Motoros rendőrt akkor láttam először. Egy gyönyörű BMW-n ült.

Jó pár éven keresztül megszokhattuk, hogy ha rendőrmotorról van szó, akkor csak a BMW jöhet számításba, hiszen tekintélyt parancsoló méreteitől minden autós megszeppen.

Teltek múltak az évek, s mára megváltozott a helyzet. Franciaország már Yamaha FJR1300P motorokat használ, Portugália, Dánia, Belgium, és Anglia is a Yamahák mellett teszi le a voksot.

S hogy mi a helyzet Németországban? Az ember azt hinné, a BMW mellett szóba se jöhet más márka, de nem ez a helyzet. A rend őrei ott is Yamahákat használnak újabban, legutóbb pedig Hollandia kötött szerződést a Japán gyártóval, hogy zsír új FJR1300P-kkel üldözhessék a beszívott rendbontókat. Mi ez, ha nem Rossi effektus.

Nálunk a BMW R1150RT mellett Yamaha XJ900-asokkal karikáznak a szolgálatot teljesítő motoros rendőrök, ám biztos vagyok benne, hogy ők is szívesen váltanának egy 1300-as FJR-re.

Kapcsolódó anyagok:

Ha az Audi TT leszabályozna 250-nél

Autópálya rendőrség

Lézeres trafipax