- Egyszerre készült scrambler és café racer az XSR-ből, ami egyértelmű bizonyíték rá, hogy milyen kiváló alap is az építéshez - szögezte le Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketingese. - A csővázas XSR700, melynek a segédváza pár mozdulattal eltávolítható, egyszerűen idilli az ilyen munkákhoz. Nem muszáj vágnunk és hegesztenünk, sőt maguk a tulajdonosok is átszabhatják saját ízlésük szerint a motort, ha van egy hasonló „csomagjuk” a szükséges alkatrészekkel - vette át a szót Winston Yeh, a motort jegyző Rough Crafts vezetője.

rough-crafts-yamaha-xsr-700-12553
A kissé szürke XSR-ből nem is egy, hanem rögtön két látványos gép született - egy café racer és egy scrambler

A tajvani műhely sok-sok beszállítóval dolgozott együtt a Janus-arcú XSR café racer elkészítéséhez: a felfüggesztés például a Shark Factorytól érkezett, s a villa különlegessége, hogy akár menet közben is gombnyomásra változtatható rugózás előfeszítése, illetve a csillapítás mértéke. A teleszkópok szénszálas Rotobox felnit fognak közre, a kezelőszerveket a Gilles szállítja, míg a kipufogó a hagyományoknak megfelelően a szlovén Akrapovič műhelyében öltött formát. A masina különlegessége, hogy rendkívül rövid idő alatt visszaépíthető szériaállapotba, illetve szintén órák alatt készíthető terepes külsejű scrambler belőle. Ez utóbbihoz csak a sérülékeny felniket cserélik kovácsolt felnikre, Beringer fékeket szerelnek fel, és persze a café racer karcsú idomait is lecserélik a scrambler-stílushoz illő burkolatokra.