Két-három évvel ezelőtt alaposan kiveséztük a témát, akkor kiderült, hogy itthon azért nem lehetséges a becsapódás erejét elnyelő, rugalmas korlátok kihelyezése, mert tulajdonképpen még műszaki előírás sem született ezekre. Azóta annyi változott, hogy a motorbalesetekről hírhedté vált 76-os úton, Zala megyében mégiscsak felkerültek az első speciális védelmi elemek, ám az országos elterjedésre továbbra is várnunk kell.

rugalmas-boja-kozutkezelo-6922
Az új megoldás előnye, hogy könnyebben észrevehető, egyben ütközéskor kisebb kárt okoz, mint a rideg műanyagból vagy fémből készült változat

Ugyanakkor a nyugati államokban az erős motoroslobbi szépen, lassan kiharcolja, hogy ne csak a korlátok, de a többi műtárgy tervezése során is számoljanak a kétkerekűekkel. Ennek legújabb eredménye, hogy a padkát jelző bábuk a rideg műanyag helyett hajlékony, gumiszerű alapanyagból készülnek, így a nekihajtó motorosok - és persze autósok - kisebb sérüléssel megúszhatják a kalandot.

A kezdetben csak a kiemelten veszélyes útvonalakon alkalmazott újítás a tervek szerint egész Észak-Rajna-Vesztfáliában meghonosodik, majd - amennyiben pozitív visszajelzések érkeznek az előnyeiről - a kontinens többi részén is elterjedhet.