Tulajdonképpen ez egy alapozómunka, hogy megértsük a motor viselkedését és finomítsunk rajta, hogy mire a pilóták - Marquez és Pedrosa - ideérnek, már egy fejlettebb gépre ülhessenek - nyilatkozta Casey Stoner a sepangi teszt után a motogp.com-nak nyilatkozva.

sepang-test-3936
A Honda idei GP-motorja

Menetpróbája során elsőként az erőforrás beállításait kóstolgatta, főként a minél hatékonyabban munkára fogható motorfék elérése volta cél, majd többféle első felfüggesztést tesztelt, mely során egyaránt volt alkalma kipróbálni Marquez és Pedrosa beállításait is.

sepang-test-3927
Stoner főként a futómű-beállításokkal foglalkozott, több első villát is kipróbálva a sepangi teszten

Egyfajta középutat szerettem volna elérni, miután Marc és Dani futóműhangolását is megismerhettem. Később azonban rájöttem, hogy teljesen eltérő stílusban motoroznak a srácok, ezért alig találtunk közös pontot a gépekben - nem mondhatnám, hogy egyik jobb a másiknál, egyszerűen olyan sok téren különböznek a beállításaik, hogy lehetetlen kompromisszumot találni közöttük.

Állandó résztvevő lesz?

Stoner a folytatást illetően egyelőre nem árult el részleteket, mivel nem tartja valószínűnek, hogy folyamatos és aktív résztvevője legyen a tesztsorozatnak. Ugyanakkor elképzelhető, ha sok változás történik a Hondákon, akkor újra felkérik a tesztelésre, akár még az idei szezonban vagy legkésőbb egy év múlva, a 2016-os RCV fejlesztésekor.

sepang-test-3934

Aki kíváncsi rá, hogy miként szerepel a Honda és a többi, idei GP-motor, az a MotoGP hivatalos oldalán európai idő szerint délelőtt tíz órától követheti a legjobbak szárnypróbálgatásait, míg a technikai csemegék iránt érdeklődők a gazdag fotógalériában találhatnak érdekes részleteket az RCV-ről.