Több autó meghibásodott múlt héten, miután az egyik M7-es melletti kúton – benzin helyett – nagy mennyiségű víz került a járművek üzemanyagtartályába. Az üzemeltető jelezte, hogy minden panaszt kivizsgál és kompenzálja a vásárlókat.
Benzin helyett víz a tankban
Jóllehet, ez rendkívül ritka eset, hiszen szigorúan ellenőrzik a töltőállomásokat, ám ha mégis megtörténik a baj, fontos, hogy higgadtan, tudatosan járj el. Amennyiben közvetlenül a tankolás után leáll, rángat, esetleg hibakódot ír ki a motor, semmiképpen ne próbáld újra elindítani, hiszen azzal csak rontasz a helyzeten.

Érdemes tudni, hogy ha benzin helyett más anyag, például víz vagy gázolaj kerül a rendszerbe, minden egyes önindítózás növeli a további károk kockázatát. Ez érintheti az üzemanyagrendszert, beleértve a szivattyút és a befecskendezőt, a kipufogót, sőt magát az erőforrást is, tehát bármennyire is kihalt területen áll meg a technika, ne próbálkozz – hívj motormentőt!
Milyen papírokra lesz szükséged a kártérítéshez?
Közben igyekezz minden bizonyítékot begyűjteni, ha például nem kártyával fizettél, akkor fotózd le és őrizd meg a nyugtát, amin visszakereshető, hogy pontosan mikor, hol és mit töltöttél a motorba. Sajnos gyakori hiba, hogy ha nincs teljesen tele az üzemanyagtartály, a vezető megpróbál a következő kúton rátankolni vagy valamilyen tisztítóadalékot beletölteni. Rendben, így elképzelhető, hogy hazajut a géppel, de pont azt kockáztatja, hogy utólag már nem lesz bizonyítható, melyik „benzin” okozta a galibát. Ugyanígy rossz döntés óvatosan hazavezetni az erőtlen motort, mivel ekkor hivatkozhatnak arra a töltőállomáson, hogy olyan kár keletkezett a járműben, ami megelőzhető lett volna, ha az első tünetek után rögtön leállítod.
Motormentés után feltétlenül jelezd a szerviznek, hogy a tankolást követően, valószínűleg az üzemanyag miatt jelentkeztek a tünetek, és kérd, hogy ennek megfelelően járjanak el, illetve dokumentálják a hiba okát! A vásárlás nyugtája, a munkalap, a műhelyben készült hibamegállapítás jegyzőkönyve és számlája már elegendő bizonyíték a kártérítéshez. Ezután jöhet a kárigény benyújtása, amiben röviden rögzíted, hogy mikor jártál a kúton, hány kilométer után jelentkezett a hiba, illetve mit állapítottak meg a szervizben. Elsőre talán bonyolultnak tűnhet a sok teendő, viszont így egyértelmű lesz a bizonyítás, és sokkal jobb esélyekkel indulsz, hogy az elbírálás és a kártérítés is megfelelő legyen.