Nemrégiben elfogadták a 2020-ig szóló közútfejlesztési program legfontosabb pontjait, s a Magyar Közlönyben kihirdetett határozat szerint Békéscsaba, Sopron, Szolnok „magas szintű útkapcsolatának kiépítése”, valamint Debrecen, Esztergom, Győr és Ózd közúti kapcsolatrendszerének fejlesztése áll majd a középpontban.

sopron-esztergom-m4autopalya-5814
Az ország nyugati harmadából könnyebb lesz megközelíteni a - motorosok által kedvelt - alsó-ausztriai szerpentineket és a túrázók által sokszor dicsért ún. kastélyutat

Megvalósulhat Szombathely és Győr gyorsforgalmi útkapcsolata, egyben megépül az M85-ös autóút Csorna-Sopron és az országhatár közötti része, de a keleti országrészben élők is sok új aszfaltcsíkkal találkozhatnak a következő években. A nyilatkozat szerint az M8-as és az M44-es gyorsforgalmi út fut majd Kecskemét, Nagykőrös, illetve Békéscsaba között, Abony körzetében az M4-es és a 405-ös segít majd csökkenteni a tranzitforgalom hatásait, míg Esztergom - 102-es út néven - kap közvetlen becsatlakozást az ország gyorsforgalmi rendszerébe.

sopron-esztergom-m4autopalya-5815
Az ország keleti szegletéből egyszerűbb lesz megcélozni a Magas-Tátrát és Lengyelországot, miután átadják a Miskolcot elkerülő, s egészen a határig vezető gyorsforgalmi utat. A beruházás - csakúgy, mint a többi elkerülő esetében - 85 százalékban uniós forrásból jött létre.

A fejlesztések első lépéseként idén ősszel már birtokba vehetik a közlekedők a Győrt keletről elkerülő út első szakaszát. A 4,4 kilométer hosszú aszfaltcsíkhoz - további három ütemben - két év alatt újabb kilenc kilométer csatlakozik majd, így 2017-re az M1-es autópálya és 14-es út a városon kívüli kapcsolattal is elérhető lesz.