Noha szenzációként harangozták be a motoros lapok, tulajdonképpen kicsit sem meglepő, hogy éppen egy középméretű soros, kéthengeres erőforrással rukkolt elő a Suzuki a napokban. Ennek műszaki alapjait már láthattuk a feltöltős prototípusokban, no meg azt se felejtsük, hogy egyre több japán cég tér ár erre a motorkonstrukcióra. Még az olyan ikonikus modellek, mint a 650-es Kawasaki Ninja is csak két hengerrel duruzsol, még ha a hazai motorosoknak a Ninja felirat egyet is jelent a sornégyesek üvöltésével.

Soros, kéthengeres erőforrás a Suzukitól

A Suzuki új hajtóműve főként a V-Strom – vagy inkább: S-Strom? – típusokban lehet igazán hatékony, hiszen egyszerre nőhet a teljesítmény és a motor szabad hasmagassága, s lássuk be, mindkettőre nagy szüksége van a modellnek. A 650-es V-Strom jelenleg kereken 70 lovas 213 kilós tömeg mellett, ami nem éppen acélos, arról nem beszélve, hogy az enduróként (bocsánat: kalandmotorként) aposztrofált DL szabad hasmagassága csupán 17 centi... Igen, alig több, mint egy 125-ös futármotornak, ami nem akar enduró lenni, de tervezésekor számoltak vele, hogy lesznek padkák útközben.

sorketes-700-as-motor-a-suzukikban-26743
Kompakt és karcsú az új sorkettes, különösen a kipufogó és az olajteknő formája érdekes a hagyományos V2 után

Ezért aztán az új DL-erőforrás katalizátora a hengerek előtt kapott helyet, míg az olajteknő ívelt, így a vékony kipufogócső gyakorlatilag semennyire nem lóg ki a blokk alsó vonalából, amivel értékes centiket nyertek a mérnökök. Akárhogy is, kíváncsian várjuk, mikor és milyen modellben érkezik az új Suzuki erőforrás, ami valódi ellenfél lehet az MT-család tagjainak és a többi japán kihívónak is.