A Stark Future néhány perccel ezelőtt bemutatta a VARG SM-et, amely az MX és EX modellek technikájára épül, de fontos különbség, hogy közúton is korlátozások nélkül használható. A gyártó célja az, hogy bárki, bármilyen környezetben – utcán és versenypályán is – élvezhesse az elektromos motorok felépítéséből fakadó bődületes teljesítményt és csekély tömeget.

Sokkoló adatokkal érkezik a Stark Varg SM
Az újdonság alig 125 kilót nyom menetkészen, csúcsteljesítménye 60 vagy 80 lóerő, míg magnéziumalapú akkumulátora 7,2 kWh-s kapacitású.

Ez nem tűnik soknak a kimagasló teljesítmény mellett, de nem is a kapacitás, hanem a töltési sebesség a Stark valódi erénye. Míg egy átlagos elektromos robogó 7 kWh-s akksija 6-9 óra alatt töltődik fel, itt 1,5-2 óra az amperek pótlása, és újra 120 kilométer (vegyes üzemű) hatótávra elég az aksi vagy 75-80 kilométer autópályázásra.

Az erőforrást és az aksit nagy szilárdságú acélváz öleli körbe, melyhez 48 millis (!) belsőcső-átmérőjű KYB teleszkóppár és központi rugóstag kapcsolódik. Az első fék a nagyobb, erősebb sportgépekről ismerős, négydugattyús, monoblokk egység, míg hátul a Brembo hagyományos nyerge harap a 220 millis diszkbe.
Miért lehet B-s jogsival vezetni, ha 80 lóerős?
Bár a modell csúcsteljesítménye kiviteltől függetlenül 60 vagy 80 lóerő, az elektromosok sajátos mérési szabványai miatt a névleges teljesítmény csupán 11 kW/15 LE, azaz Európa több államában – és jövőre már hazánkban is – B-vel vezethető a modell.

Világszerte több mint félezer márkakereskedésben, sőt már Magyarországon is elérhető új Stark Varg SM Standard (60 LE) és Alpha (80 LE) kivitelben. A „gyengébb” változat 12 990 euró, azaz hozzávetőleg 5 millió forint, míg az Alpha felára kereken ezer euró.

Műszaki adatok – STARK VARG SM
Erőforrás: Elektromos, PMAC, integrált inverterrel
Váltó: egyfokozatú
Tömeg: 124,5 kg
Csúcsteljesítmény: 80 LE
Forgatónyomaték: 914 Nm (hátsó keréken mérve)
Akkukapacitás: 7,2 kWh (méhsejtmintás, teherhordó szerkezet)
Hatótáv: 81 km (WMTC), 120 km (vegyes), 79 km (autópálya)

Töltési idő: 1–2 óra (240 V, 3,3 kW, hordozható töltő)
Első fék: négydugattyús monoblokk, radiálisan rögzített nyereg, 320 mm-es úszóágyazású tárcsa
Hátsó fék: Brembo féknyereg és 220 mm-es átmérőjű hidraulikus tárcsa
Első futómű: KYB 48 mm-es belsőcső-átmérőjű villa 290 mm rugóúttal, 16 mm-es offsettel
Hátsó futómű: Központi rugóstag 303 mm-es rugóúttal
Váz: Nagy szilárdságú acélváz

Abroncsok: választható gyártó és mintázat: Pirelli, Dunlop, Michelin, Anlas
Funkciók: Walk/Crawl mód és tolatás, 0–100% állítható motorfék, Arkenstone kijelző, OTA-frissítés
Vételár: 12 990 és 13 990 EUR (60/80 LE-s kivitel)