A gyári Yamahásoknak nagyszerűen indult a nap, mivel Valentino Rossi és Colin Edwards az első két rajtkockából vágott neki a 22 körös versenynek. Az öröm nem tartott sokáig mivel Rossi rögtön az elején kisodródott egy jobbos kanyarban és csak az aszfaltozott bukótér mentette meg a végleges kieséstől. Csapattársának nem volt ekkora szerencséje, mivel a Kawasakis Olivier Jacque kamikaze akcióját követően az aszfaton találta a hátsóját Pedrosa és Vermuelen társaságában.

Jól indult
A mozgalmas első kör után Casey Stoner állt az élen, aki szinte szárnyalt az egész futam alatt. Ezen a ponton meg is vesszőzzük magunkat, mivel a nyitólapunkon feltett kérdésre adható válaszok közül kimaradt az ifjú titán neve. Nem kétséges, hogy az év eleji produkciókat elnézve, joggal merül fel trónkövetelőként Stoner neve, márcsak azért is mivel 61 pontjával vezeti a világbajnoki tabellát.

Csak 21 éves
„Nagyszerű futam volt, bár sajnos néhány versenyzőnek nem volt szerencséje.” – kezdte nyilatkozatát Stoner. „Az első körben megelőztem Colint, mivel biztos akartam lenni abban, hogy nem tart fel és nem lök hátra mint Jerzben. Aztán Valentino kiszaladt a pályáról és ajándékba adta az elő helyet...Nem akarok beképzeltnek tűnni, de először keményen nyomtam, hogy legyen némi előnyöm, majd amikor 2.53 másodpercre voltam a többiektől próbáltam visszavenni, és a biztonságra törekedtem, ami a köridőkön meg is látszott. A Bridgestone-ok abszolút tökéletesek voltak, ami azt illeti az egész ’csomag’ kifogástalan volt. Köszönettel tartozom sok embernek, az egész csapatnak és mindenkinek hozzájárult a sikerhez, beleértve Anthony Peadont (Ausztrál kerékpáros) aki az elmúlt hetekben segített edzeni. Igazán eltökéltek vagyunk ebben az esztendőben, nem várunk sokat, csak a tőlünk telhető legjobb munkát végezzük.” A Hondások közül Toni Elias szintén nagyszerűen motorozott egy ízben Rossit is –szinte- letolta a pályáról, majd Stoner után eredt, de utolérni már nem tudta. Capiex harmadikként ért célba, mögötte Barros és Melandri húzott át a célvonalon.

Hopkins végül lenyomta a címvédőt
A Suzukis John Hopkins szintén remek formában volt, sokáig dobogós helyen motorozott, ám egy kisebb adok-kapok után visszacsúszott, és Haydent éppen megelőzve hatodikként intették le. Rossi számára katasztrofálisan alakutak a dolgok, folyamatosan lassult, és csupán tizedikként intették le. „Rendkívül csalódottak vagyunk, mivel nagy reményekkel vágtunk neki a futamnak, de végül váratlan problémák adódtak a gumikkal, ami katasztrófa volt számunkra… Annak sem örülök igazán amit Elias művelt a pályán, szerintem eléggé veszélyes volt – nemegyszer úgy előzött belülről, hogy közben majden kilökött” – nyilatkozta a Doktor, ami kissé furán hangzik az ő szájából, főleg ha emlékszünk anno mit művelt Gibernauval.

Lorenzo nem tudta feldolgozni, hogy alul maradt
250-ben hatalmas csata folyt a dobogós helyekért Lorenzo, Dovizioso és Bautista között, de a végén Dovizioso arcán volt a legnagyobb a vigyor. A Team Toth Aprilia versenyzői számára nem volt sikeres a Török Nagydíj, hiszen mindkét versenyző a gyengébben végzett, mint az elvárásaik voltak. Hector Barberá úgy szenvedett az első és hátsó futóműbeállítás miatt az egész futam alatt, mint a teljes hétvégén. A rajt után nem sokkal ki is szorították, ezért visszaesett és vagy 10 másodperces hátrányt halmozott fel az élbolytól, amit már nem tudott ledolgozni. Tóth Imi hamar kiesett a futamból, de szerencsére nem sérült meg.

Okosan versenyzett
125-ben ismét több magyarért szoríthattunk. Talmácsi Gábor a 4. rajtkockából vágott neki a 19 körnek. A rajtja közepesen sikerült, megőrizte 4. helyét. Az élboly egy 7 fős csapatból állt, akik kanyarról kanyarra előzgették egymást. Talma a futam elején nem akart beleszólni a kakaskodásba, inkább „csendes” figyelőként követte az előtte haladókat, de amennyiben tiszta előzésre volt lehetősége, kihasználta az alkalmat. Az utolsó körben a dobogót érő 3. helyen motorozott, ám a nagy csetepatéban De Rosa nekiment. Gábor alig tudta megfogni a motorját és végül az 5. helyen ért célba. „Izgalmas verseny volt. Folyamatosan ment az előzgetés, és én úgy döntöttem, hogy kicsit hátrébbról figyelem a történéseket. Az utolsó körben megelőztem De Rosa-t, aki a következő kanyarban nekem jött, ami majdnem bukáshoz vezetett, de szerencsére sikerült megfognom a motort. Az 5. hellyel is értékes pontokat szereztem, amivel megerősítettem a VB elsőségemet.”

Alen és Nikolett
Másik két magyar versenyző, Győrfi Alen és Kovács Nikolett is elindult a Török Nagydíjon, ám csak Alen tudta magát kvalifikálni a futamra, de szerencséje neki sem volt: „Tudtam, hogy nagyon nehéz verseny elé nézek. A futóművel egész hétvégén gondjaink voltak és attól tartottam, hogy a versenyen sem kímél majd meg a pattogástól. A rajt után még néhány körön keresztül tudtam gyorsulni, de aztán gyorsan szétdarálódott a gumim. A kanyarokban folyamatosan csúszkáltam és nem sikerült a kigyorsításoknál időben rátennem a gázt, mert állandóan kisodródtam. Két körrel a vége előtt hallottam, hogy kihagyott a gyújtás, majd elkezdett dadogni a motor, végül annyira lelassultam, hogy jobbnak láttam kiállni a boxutcába, mert biztos megállt volna a gép a pálya közepén. Nagyon csalódott vagyok, hogy nem sikerült befejeznem és nem sikerült megmutatnom, hogy mit tudok. Remélem, hogy a következő alkalommal nem hátráltat majd ennyi technikai hiba.”

Eredmények

Kapcsolódó anyagok:

Helyreállt a rend - MotoGP Jerez

Derült égből

Rossi a Team Tothnál járt