Pörgősebb erőforrás, combosabb nyomatékgörbe és nagyobb csúcsteljesítmény – így lehetne röviden összefoglalni az új GSX-S1000 legfőbb erényeit, de természetesen ennél sokkal többről van szó. Kívül-belül megújult a japán sornégyes.

Erősebb, pörgősebb lett a Suzuki GSX-S1000

Agresszív, előre súlyozott formaterv és sokkal modernebb sziluett jellemzi a modellt, így már első pillantásra felismerhető, hogy a 2021-es változat áll előttünk.

suzuki-gsx-s-1000-bemutato
Továbbfejlesztették az erőátvitelt, módosítottak a futómű hangolásán és alapáras lett a kétirányú gyorsváltó

Oldalról szemlélve a feltűnő idom, míg szemből az új LED-fényszóró szúr szemet, az összhatás sokkal frissebb, naprakészebb, mint a 2020-as változaton, pedig a lényeg változatlan – a váz és a lengővilla egy az egyben a korábbi modellből érkezett.

suzuki-gsx-s-1000-bemutato
152 lóerőre nőtt a teljesítmény, emellett sokkal egyenletesebbé vált a motor nyomatékgörbéje. Az alacsonyabb nyeregnek köszönhetően könnyebb talajt érni a motorról

Mélyreható fejlesztések zajlottak a 999 köbcentis erőforrásban is, a jó öreg K5-ös blokk – többek között – új vezérműtengelyt, szeleprugót és tengelykapcsolót kapott, ezáltal teljesítménye 152 lóerőre nőtt szemben az általunk is tesztelt felmenő 143 tagú ménesével. Anno többen szóvá tették a tesztekben, például mi is, hogy egy ilyen erős motor igazán megérdemelné a ma már teljesen elterjedt vezetéssegítő rendszereket, a Suzuki mérnökei pedig hallgattak a kritikára, így a háromállású üzemmódkapcsoló is alapáras az újdonságon.

suzuki-gsx-s-1000-bemutato
Új háttérvilágítást kapott elődről ismerős, személyre szabható LCD-műszeregység

A három különböző teljesítményleadáshoz egyébként azonos csúcsteljesítmény tartozik, de lágyabb karakterre váltva részterhelésen kisebb lesz az előcsalogatható forgatónyomaték.

suzuki-gsx-s-1000-bemutato
Egyértelműen meggyőzőbb az új GSX-S1000 formája, mint az elődé. Teljesen átdolgozták az idomzatot és az üzemanyagtartály mérete is 17-ről 19 literre nőtt

Nem maradt érintetlen az üléshelyzet sem, a kúpos keresztmetszetű kormány 23 mm-rel szélesebb lett és két centivel közelebb került a vezetőhöz, ennek eredményeként kevésbé terheli a csuklót és kényelmes pozícióban, egyenes háttal vezethető a motor.

suzuki-gsx-s-1000-bemutato
Már az első képeken, videókon is látszik, hogy sokkal inkább „benne”, mintsem rajta ül a pilóta. A magasabb, egyszersmind szélesebb kormány, valamint a csekélyebb nyeregmagasság – a 2015-ös elődhöz viszonyítva – teljesen új üléshelyzetet eredményez

A felfüggesztés és a fékrendszer eddig is megállta a helyét, így gyakorlatilag változatlanul érkezett az elődből a vázzal együtt, az LCD-műszer pedig a 2015-ös modell továbbfejlesztett kivitele kék háttérvilágítással, illetve személyre szabható kijelzővel. Az új GSX-S1000 hazai ára egyelőre nem ismert, illetve arról sem esett szó a sajtóanyagban, hogy lesz-e ebből is félidomos változat GSX-S1000F néven. Ugyanakkor Európában már több helyen kapható, a kinti listaár 12 900 euró, azaz mai középárfolyamon 4,7 millió forint. Ha alaposabban „körbejárnátok”, itt találjátok galériánkat a Suzuki újdonságáról, itt pedig egy kicsit szégyenlősen, de videón is megmutatja magát az idei GSX-S1000.