A város egyik legszebb pontján, a Ligetben zajlott a Magyar Suzuki Zrt. évnyitója, ahol bemutatták a korábbi esztendők legnépszerűbb modelljeit, illetve a legjobban várt 2024-es újdonságokat. Már messziről hirdette az épület előtt álló, tűzpiros Hayabusa, hogy jó helyen járok, bent pedig újabb gépek sorakoztak, közöttük a legfontosabb 2024-es újdonsággal, a GSX-S1000GX-szel, ami több szempontból is mérföldkő a gyár történetében.

A Suzuki új túra- és túrasportmotorjai

Mielőtt a legújabb crossoverre terelődött volna a szó, bemutatták a márka rövid- és középtávú terveit, élen a modellválaszték átalakításával. Kiderült, hogy a hamamatsui üzemben hamarosan megkezdődik a tisztán elektromos motorok gyártása, bár ezek inkább az ázsiai piacra készülnek, viszont egyre nagyobb hangsúlyt kapnak majd a következő években.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Jól áll a Busának a tavaszi napsütés, miként a látványos, piros fényezés is

Egyelőre hétpecsétes titok, hogy pontosan milyen e-robogók és e-motorok érkeznek, de hat éven belül legalább nyolc akkumulátoros motort láthatunk a Suzukitól, sőt azt szeretnék elérni, hogy 2030-ban már a hangtalan vasak tegyék ki az eladások negyedét. Ez már csak azért is nagy lépés lenne, mert a japán márka jelenleg közel kétmillió (!) motort értékesít évente, vagyis az átállás után minden szezonban 5-600 ezer elektromos kétkerekű eladását tervezi a vállalat.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Tiszta nosztalgia? Remekül sikerült a DL800 új fényezése, mellyel a legendás Djebelt előtt tisztelegnek a tervezők

Többek között azt is megtudhattuk, hogy a vártnál is jobban szerepelt tavaly a GSX-S család, illetve a Hayabusa, amiből csaknem 15 000 darab talált gazdára, sőt a GSX1300R Magyarországon is vezeti a sportmotorok idei eladási versenyét a friss Datahouse-összesítés alapján. Márpedig a GSX-S família 2024-ben szerezhet igazán sok rajongót a márkának, mivel februárban elkezdődött az új GSX-S1000GX árusítása, ami a jelek szerint komoly sikert hozhat a Suzukinak.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Átmenet a sportos GSX-S1000GT és a terepmotoros stílusú DL1050 között – így jellemezték a márka crossoverét, a GSX-S1000GX-et. Az új sornégyes (jobbra) olyan kelendő, hogy már februárban több száz rendelést adtak le rá a kelet-közép-európai régióban...

Tegyük hozzá, nem csoda a felfokozott érdeklődés, hiszen ez a Suzuki első olyan motorja, amiben elektronikusan vezérelt felfüggesztés dolgozik, és a sornégyes crossoverek eleve rendkívül népszerűek Európában.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Továbbra is kelendőek a 650-esek: tavaly az európai piacon a DL800, a DL650, a GSX-S8 és az SV650 vezette a Suzuki eladási ranglistáját, holott a két V2-es gyakorlatilag kifutó modellnek tekinthető

Akinek nem az újdonságokra fáj a foga, hanem szeretné megkaparintani az utolsó 650-esek egyikét, azoknak jó hír, hogy idén még biztosan elérhetőek lesznek a V2-es DL és SV modellek, mielőtt végleg átadják a helyüket az új, 800-as, sorkettes utódoknak.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Az új GX menetkész tömege csupán 232 kiló, csúcsteljesítménye 152 lóerő

Jóllehet, korai még az őszi seregszemlékről beszélni, de a Suzuki idei terveit látva biztosra vehető, hogy még 2024 vége előtt hat új motor érkezik a márkától, amiben lesznek vadonatúj típusok, valamint a már ismert gépek új változatai is. Folytatódik tehát a Suzuki modellválasztékának bővítése, de emellett továbbra is elérhetőek lesznek az elmúlt évtizedek közönségkedvencei, mint például a DL650 V-Strom, amire továbbra is komoly igény van a hazai és a nemzetközi piacon.