· 2020. július 31. 40

Összecsapnak a közúti motorok és a versenygépek

Elhanyagolható különbségek

Már-már közhelyes, hogy napjaink sportmotorjai rendszámos versenygépek, de Guintoli tegnap megmutatta, hogy ez tényleg így van. Közúti motorral az Endurance legjobbjai ellen Le Mans-ban.
A francia versenyző pár órája megosztott videójában a tesztnapról mesél, illetve az ott kipróbált technikáról – ritka érdekes felvétel, és nem csak a látvány miatt. – Sziasztok! Egynapos tesztelésen veszek részt az EWC (Endurance World Championship) Suzuki S.E.R.T Factory csapatával a legendás Le Mans-i körön. Ezúttal azonban nem versenymotorral, hanem egy bárki által megvásárolható, közúton is használható Suzuki GSX-R1000R-rel lépek pályára a futamra felkészített gépek ellen – vezette fel a videót Guintoli:.

Szériamotorral a superbike-ok ellen

Talán az a legmegdöbbentőbb, hogy a privát versenymotorok egyenesben sem tudnak ellépni a széria ezrestől, igaz, David Checa gyári Kawája azért szépen kikerüli a stock gépet 270-nél a célegyenesben.
Guintoli 1:40-es ideje simán jó lett volna a mezőny első felébe a legutóbbi Le Mans-i 24 óráson...
Ennél is szembetűnőbb, hogy milyen parádés elektronikai csomag dolgozik ma már az Endurance-pilóták alatt, hiszen szintén Checa ZX-10R-je teljesen ledöntve is úgy lő ki a kettes kanyarból, mintha nem vonatkoznának rá a fizika alapvető törvényei. Egy másodperc alatt nyolc-tíz métert ver a Suzukira, mindennél szemléletesebben bemutatva a felfüggesztés és vezetéssegítő rendszer minden erényét. Összességében körönként három másodpercnek tűnik a különbség széria ezres és a gyári versenygép között, ami döbbenetesen kevés – a legutóbbi Bol d'Or-on pont ennyi volt a lemaradása a 15. helyről rajtoló Bolliger Team Switzerlandnek az edzéselső Yart Yamaha mögött...