Egyelőre csak az biztos, hogy február ötödikén leplezik le a modellt, ám a Bike Social jóvoltából már most sok érdekes részlet látott napvilágot a motorról. A Suzuki szabadalmi beadványaiból azt szűrték le, hogy nagyobb erőforrást kerül az átdolgozott vázba, ezáltal teljesítményveszteség nélkül teljesítheti az Euro 5-öt, ám ez csak a kezdet.

Kiszivárogtak a Suzuki Hayabusa műszaki adatai

A legfontosabb változás, hogy követve a Kawasaki ZZR1400 2012-es receptjét, 1440 köbcentire növelik az összlökettérfogatot, ami adott teljesítmény mellett csekélyebb károsanyag-kibocsátást, egyben combosabb forgatónyomatékot jelenthet.

suzuki-hayabusa-muszaki-adatai-2021-28823
Az elődnél filigránabb, de így is testes motor lesz az új Hayabusa, már ha ez a végleges szabadalmi terv, mely alapján épül

Persze önmagában a nagyobb hengerektől nem lenne tisztább üzemű a motor, ezért a befecskendezés és a gyújtás finomítására is szükség volt az EU-s normák teljesítéséhez. Tán a legnagyobb meglepetés, hogy a nagyobb erőforrás dacára a váz karcsúbbnak tűnik, mint az elődé, és a súlycsökkentés máshol is megfigyelhető – például a sornégyes rögzítési pontjai is máshol találhatóak és karcsúbbak, mint a korábbi Busákon.

suzuki-hayabusa-muszaki-adatai-2021-28822
Dőlésérzékelővel társított, részben analóg műszeregység – igazán hagyománytisztelő lett a Hayabusa óracsoportja

Emellett az üzemanyag kipárolgását meggátoló rendszer, teljesen átdolgozott leömlő és kipufogó, valamint analóg-TFT-műszeregység kerül a motorra. Az is biztos, hogy IMU-alapú kipörgésgátló segít majd megzabolázni a várhatóan 200 lóerő feletti teljesítményű Busát, és az előddel ellentétben a fékrendszert is profi vezetéssegítő rendszer felügyeli: kanyar-ABS segít a pilótáknak, hogy a túlvállalt kanyarokban is bátran belemarhassanak a fékkarba. A 2021-es Suzuki Hayabusa hivatalos leleplezése egy hét múlva, február 5-én lesz, és itt tudjátok élőben követni az eseményt.