2019-ben láthattuk először a nyolcvanas évek sikermodelljét idéző Katanát, ami most – részben az EU-s környezetvédelmi előírások miatt – kapott egy alapos modellfrissítést. Meglepetésre nemcsak tisztább üzemű lett, hanem a teljesítménye is nőtt.

Erősebb lett a 2022-es Suzuki Katana

Jelentősen csökkent a motor károsanyag-kibocsátása, míg teljesítménye 148-ról kereken 150-re nőtt a fejlesztés során.

suzuki-katana-2022-bemutato
Apróság, mégis sokad dob a motor megjelenésén, hogy a korábbi fekete helyett aranyszínű KYB teleszkópokat építettek be

Új az elektronikus gázmarkolat, a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung), és hogy városban is könnyű legyen használni, a Suzuki kalandmotorjairól ismert Easy Start indítórendszer és a lefulladást gátló fordulatszám-szabályozó (Low RPM Assist) is alapáras.

suzuki-katana-2022-bemutato
Plusz két lóerő, többféle vezetéssegítő funkció és retró stílusú fényezés – ezek a legfontosabb újítások

A KYB felfüggesztés és a Brembo fékrendszer maradt, ami nem is csoda, hiszen bőven elég egy ilyen tömegű és teljesítményű vashoz a radiálisan rögzített, monoblokk féknyereg és a fordított, állítható futómű. Rámentek a formatervezők a retróvonalra, és mi tagadás, a középkorúak szívét megdobogtathatja az új fényezés, hiszen ezzel még inkább hasonlít a Katana az éppen 40 évvel ezelőtt megjelent ősre.

suzuki-katana-2022-bemutato
Három menetüzemmód, ötfokozatú kipörgésgátló és gyorsváltó? Jót tett az elektronikai frissítés a Katanának

A hazai importőr honlapjára kattintva egyelőre a régi, 2019-es modell köszön vissza ránk, de várhatóan hamarosan frissül az oldal, és további részleteket is megtudhatunk az élesebbre fent Katanáról.